Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Akumulator w mk1 - poprawa ładowania [Yaboll]

Jeśli, drogi Kropkowiczu, masz problemy ze zbyt niskim napięciem ładowania akumulatora, mierzonym na klemach, a napięcie mierzone na zacisku alternatora jest prawidłowe (powinno być około 14,2-14,5V, przy średnim obciążeniu odbiornikami i 3000 rpm silnika), to wygląda, że masz problem z połączeniem kabli na rozruszniku, tym pod plastikową przykrywką:

(Akurat w tej fotorelacji widać wszystko od góry,
po zdemontowaniu kolektora ssącego,
ale dobry dostęp jest także od spodu auta )
Zdejmujemy przykrywkę i odkręcamy śrubę (M8), mocującą i spinającą kabel od alternatora
i kabel od akumulatora:

Odkręcamy kabel od zacisku alternatora i wyjmujemy go:

Dokładnie czyścimy papierem ściernym (gradacji 250) wszystkie złącza...:

Warto oczyścić też śrubę, mocującą to wszystko na elektromagnesie:

Potem składamy to wszystko do kupy (najpierw zakładamy osłonę plastikową,
potem nasadzamy na śrubę kabel od akumulatora,
następnie nasadzamy kabel od alternatora i skręcamy to wszystko nakrętką.
Warto zabezpieczyć połączenie smarem, najlepiej silikonowym albo miedziowym:

Potem już tylko pozostaje nam założyć zapinkę osłony i przykręcić kabel do złącza alternatora...
i możemy cieszyć się brakiem większych spadków napięcia między alternatorem a akumulatorem. Wink

Your rating: Brak Average: 4.5 (4 votes)