Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Sygnał akustyczny w module Minister [joe_]

Jeżeli ktoś ma już zamontowany moduł sterowania centralnym zamkiem , może w prosty sposób dodać sygnalizację syrenką i kierunkowskazami zamykania /otwierania drzwi:

1. Dla modułu Minister Plus ( ma wyprowadzone przewody do połączenia syrenki i bezpośrednio kierunkowskazów):

Po zakupieniu syrenki do alarmu łączymy wg, instrukcji odpowiednio przewody Ministra niebieski z syrenką a zielony z przewodem różowo-białym (Punto II/IIFL) kierunkowskazów znajdującym się we wiązce pod plastikową osłoną progu kierowcy.

2. Dla modułu Minister ( ma tylko wyprowadzony przewód do połączenia z syrenką):

Musimy zakupić najlepiej dwa przekaźniki 12V ze stykiem zwiernym 10-30A (może być ze stykiem przełączalnym

30-87-87a , koszt ok. 8 PLN/szt.), syrenkę do alarmu ( koszt ok. 35-40 PLN), potrzebne będzie ponadto troszkę przewodu , izolacja , lutownica , szybkozłączki, konektory ( tzw. męskie i żeńskie). Za pomocą lutownicy , szybkozłączek i konektorów wykonujemy połączenia jak na schemacie poniżej ...

- przed wszelkim pracami odłączamy napięcie od modułu Minister

- jako przewód sterujący wykorzystujemy przewód niebieski Ministra( pierwotnie wyjście bezpośrednie na syrenkę alarmu)łącząc go z cewkami przekaźników...

- do kierunkowskazów wpinamy się w przewód różowo-biały (Punto II/IIFL) znajdujący się we wiązce pod plastikową

osłoną progu kierowcy ( osłonę trzeba zdemontować odkręcając dwa wkręty) ...

- po wykonaniu połączeń trzeba wszystko starannie zaizolować , w szczególności miejsce wpięcia się we wiązkę ,

wyjścia styków przekaźników itp.

- stosujemy bezpieczniki jak na schemacie

- styki przekaźników samochodowych oznaczenia - 85-86 cewka (sterowanie) , 30-87 styk zwierny , 30-87a styk rozwierny

Po zaizolowaniu i zmontowaniu wszystkiego podajemy na Ministra napięcie , zasterowanie pilotem na zamknij spowoduje jedno "piknięcie" syrenki i"błysk" wszystkich kierunkowskazów ...a zasterowanie na otwórz spowoduje odpowiednio dwa "piknięcia" i dwa "błyski" kierunkowskazami

UWAGA ! Dla zrobienia powyższego w Punto I należy tylko odszukać w progu kierowcy odpowiedni przewód/przewody sterujące kierunkowskazami (ewentualnie w razie potrzeby odseparować przewody od siebie diodami) !reszta manuala jest identyczna.

Schemat:

Przepust gumowy przegrody czołowej , tutaj możemy przepchnąć przewody z kokpitu do komory silnika ( syrenki alarmu )

Zamontowana syrenka alarmu

Moduł zamontowany - widoczne przekaźniki

Pozdro !
joe_

Your rating: Brak Average: 4.5 (2 votes)