Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Punto [PunTomas]

Opis opracowany na podstawie Punto mk1, ale w znacznej mierze dotyczący także pozostałych generacji

  1. Stan zawieszenia. Sprawdzić luzy w zawieszeniu ... Wahacze , kolumny McPhersona , amortyzatory , dokładnie tylną belkę - koniecznie czy poduszki pod belką nie są rozklepane , tylne wahacze czy nie mają luzów - skrajnie walnięte wahacze widać z 5 km, bo kola są tak / -- \ z tyłu , przekładnię kierowniczą ( czy nie "lata" góra - dół czyli wybite tuleje plastikowe w kolumnie )
  2. Hamulce - czy równomiernie hamuje , wycieki płynu itp, stan i grubość tarcz ... Zapytać się, czy auto było w ASO na "kampanii 4400" - wymiana lub konserwacja padliwych ( rdzewiejących ) przewodów hamulcowych na koszt Fiata.
  3. Silnik i skrzynia biegów. Wycieki ... usunięcie niektórych wycieków jest kosztowne - np. uszczelniacze wału silnika i wałka skrzyni biegów , uszczelniacze półosi napędowych. Silnik powinien równo pracować bez żadnego tłuczenia ...
    Sprawdzić, jak wchodzą biegi (synchronizator II biegu - przykra sprawa), zacięcia przy wlaczaniu I, II i wstecznego
  4. Nagrzewnica - czy po przekręceniu pokrętła nagrzewania "na max" nie czuć zapachu płynu chłodniczego... Lubi przeciekać.
  5. Sprzęgło - czy nie szarpie i równo bierze , czy i jak bardzo hałasuje łożysko wyciskowe.
  6. Przewody od wlewu paliwa do baku ( w prawym nadkolu ) - czy nie przetarte.
  7. Koniecznie stan powłoki antykorozyjnej pod spodem - jeżeli jest popękana to sprawdzić czy w tych miejscach jest miękka - jezeli tak to gnije, jeżeli jest twarda to da rade to przekonserwować ... szczególnie lubi brać przy progach w okolicy przedniego i tylnego koła oraz przy wzmocnieniach na podnośnik ...
  8. Stan układu wydechowego - rdza lubi zjeść tłumiki...
  9. Alternator czy nie jest pęknięty. Przeważnie pęknięcia żeberek obudowy, które znajdują się od spodu alternatora.
  10. Pompa wody lubi przeciekać. Sprawdzić, czy nie sika..
  11. Chłodnice lubią przeciekać na dole przy łączeniu z plastikiem.
  12. Inne klasyczne rzeczy czyli jazda próbna , czy zawieszenie dziwnie "nie tłucze", ale chyba tego nie trzeba tłumaczyć...
  13. Można sprawdzić spaliny ( mały koszt ) co daje pogląd na stan układu wtrysku - zapłonu i samego silnika w tym katalizatora , wszelkie przekroczenia świadczą o siakiejś padace...
  14. Linki hamulca ręcznego - jeśli "wiszą " pod samochodem, sprawdzić, czy nie popękały pancerze i czy linki nie zardzewiały...
  15. Czy właściciel posiada kartę immobilzera fabrycznego FIAT CODE - z kodem do odpalania awaryjnego, oraz z zakodowanym kodem mechanicznym kluczyków. Czerwony ( brązowy) kluczyk "master" do immobilizera FIAT CODE.
  16. Jeśli ktoś dołożył blokadę skrzyni - czy jest karta kodowa wzoru kluczyków do domontowanej blokady typu "Tytan-Lock", "Niedźwiedź-Lock Multi-Lock"
  17. Dla własnego dobra sprawdź, czy da się odczytać numery silnika - lubią znikać ( korozja ) ...Powtórne nabicie numerów silnika to latanie po urzędach i ok. 300 zł w plecy...

Your rating: Brak Average: 4.3 (30 votes)