Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Czyszczenie EGR [kAzAA ]

  1. Odkręcamy osłonę silnika , 2 śruby na klucz 10 ukazuje nam się serce kropka :

  2. odkręcamy śruby węża od IC który wpada do klapy gaszącej ( nr 1 na rysunku ) po odchyleniu węża mamy dostęp do klapy gaszącej :

    dokładnie go czyścimy i wywalamy cały nagar który tam się zebrał

  3. Odkręcamy wężyk karbonowy , który łączy EGR i dolot . Uważajmy na uszczelki , które można szybko zgubić - są po 2 stronach węża . Po odkręceniu wygląda to tak :

  4. Następnie odkręcamy zawór EGR ( nr 3 na 1 obrazku ) , trzymają go 3 śruby o rozmiarze 13 , na dole dodatkowo przykręcony jest do węża który tez musimy odkręcić ( nie zgubmy uszczelki )

    uważajmy przy odpinaniu gniazda elektrozaworu EGR , który przy niskiej temperaturze zaczął mi pękać :

    Gdy dostaniemy w nasze ręce zawór EGR wygląda to tak :

    wszystko czyścimy szmatką i rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym , zaznaczam ,że jest zawsze bardzo dużo nagaru i dużo szmatek stanie się czarnych zanim będzie coś widać w zaworze EGR



    czyścimy też wężyk karbonowy :

    Wysuszone graty skręcamy , chciałbym uprzedzić ,że gdy będzie skręcać EGR do węża to dopasujmy go do bloku dolotu ( obracamy pod dobrym kątem ,żeby wąż nie był naprężony ) , bo później nie dokręcimy go tymi długimi śrubami 13. Jeżeli nasze auto nadal ma problemy z przyspieszaniem z niskich obrotów zaślepmy na chwilę EGR , błąd wyskoczy przy 3 uruchomieniu.

    Wkładamy zamiast uszczelki przy końcu rury karbonowej do EGR ( nr 3 ) kawałek np aluminiowej puszki , tak żeby nie leciało powietrze przez tą rurę . Mój egr był cały czas lekko otwarty i po zaślepieniu od razu auto miało swój pierwotny wigor. Można wtedy wymienić sam elektrozawór , który otwiera EGR , jednak w ASO dostępny jest kompletnie z całym zaworem EGR. Dobrze umyjcie po tym ręce bo będzie wyglądać jak kominiarze.

Your rating: Brak Average: 4 (13 votes)