Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Błąd ABS czyli - abs failure [kAzAA ]

Jeżeli pojawią nam się na komputerze kolejno komunikaty o treści :

ABS NIE DO UŻYCIA,

ESP NIE DO UŻYCIA,

ASR NIE DO UŻYCIA

HILL HOLDER NIE DO UŻYCIA

[zdjęcie pożyczone]

i po ponownym włączeniu silnika jest ok należy zacząć od takich kroków :

  1. Oglądamy czujki abs , które są widoczne po zdjęciu koła , sprawdzić czy przewód nie jest zerwany
  2. Jeżeli wygląda wszystko ok podpinamy się pod egzaminer ,który ujawni prawdę czy błąd dotyczy czujek czy czujnika stop
  3. Jeśli uszkodzona czujka ABS to wymieniamy na nową :

  4. Jeśli błąd dotyczy czujnika położenia pedału STOP , to :
Nurkujemy pod pod kierownicę , warto zdjąć zaślepkę po lewej stronie ( od złącza eobd ) , warto zaopatrzyć się dobrą latarkę i bierzemy się do pracy :

Odkręcamy zaznaczoną śrubkę od doprowadzenia nawiewu dolnej części kokpitu

Mamy teraz trochę lepszy dostęp , jednak nie rewelacyjny , łatwo można pociąć sobie ręce o metalowe elementy .

Na końcu ramienia od pedału hamulca , na samej górze widoczny jest czerwony sześcian z białym włącznikiem , widoczny się stanie dopiero po naciśnięciu pedału hamulca do oporu :

  1. przy wciśniętym pedale hamulca, śrubokrętem wyciągnij czerwona końcowe włącznika świateł stopu. Powinna ona wyjść w kierunku tylu samochodu emitując głos zębatki na odcinku około 1cm.
  2. Pamiętaj nie naciskaj żadnych zatrzasków, nie łam żadnych plastików, po wysunięciu czerwonej końcówki włącznika, cały włącznik wyjdzie do tylu wraz z puszczeniem pedału hamulca.
  3. Odłącz kabel.
  4. Oglądnij włącznik pod katem uszkodzeń, zaśniedziałych styków itp. Możesz go również rozebrać i oglądnąć stan blaszek.
  5. Przy zakładaniu wtyczki psiknij na styki czymś do smarowaniu kontaktów albo po prostu wazelina.
  6. Analogicznie zakładamy do z powrotem wciskając go do obudowy

    Powinno wszystko działać Wink

Your rating: Brak Average: 4.6 (9 votes)