Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Demontaz/montaz turbiny GP Sport 1.9 Mjet [Denus]

Z powodu awarii przyszła pora na wymontowanie turbiny.

1. Zdejmujemy osłonę pod silnikiem, katalizatora oraz wygłuszająca z silnika aby nie przeszkadzała.

2. Demontujemy waz pomiędzy turbina, a IC.

Po jego zdjęciu wylało się ze szklankę oleju. Na pewno większa ilość jest w IC. FR z jego demontażu będzie innym razem Smile

3. Demontujemy dolot, a dokładniej wszystko co jest pomiędzy filtrem powietrza, a turbina. Należy także rozłączyć wtyczkę od przepływomierza.

4. Odłączamy wydech od wylotu z turbiny. Obejma jest wredna, wiec poleciało trochę k.... i h... Angry . Demontujemy także wszelkie wsporniki od wydechu, które są na odcinku od turbiny do łącznika elastycznego. Po rozłączeniu od wylotu turbiny, całość odchylamy na bok.

Odłączamy także przewody olejowe do smarowania turbiny i podciśnieniowy.

5. Odkręcamy rurkę od bagnetu, bo trochę przeszkadza oraz sprzężenie, wychodzące z kolektora chyba do EGR'a Quest . Następnie odkręcamy kolektor i demontujemy go razem z turbina.

6.Tak wygląda wyjęta turbina. Po rozkręceniu okazało się, ze praktycznie prawie w ogóle nie widać śladów zużycia. Jest minimalny luz na osi no i na pewno uszkodzony uszczelniacz. Wszystko pozostałe jest ok, łącznie z turbinkami. Są cale, niepokrzywione i w żaden sposób nie są uszkodzone.

Aby założyć turbinę należny wykonać wszystkie czynności w odwrotnej kolejności. Ale UWAGA: trzeba także zmienić olej w silniku oraz filtr i podczas montażu należy napełnić turbinę olejem
Robimy to przed ponownym połączeniem turbo z wydechem. Podłączamy odpływ oleju od T, a strzykawka wpuszczamy trochę oleju do turbiny, kręcąc jednocześnie wirnikiem od strony wydechu. Zapewni to rozprowadzenie się oleju po walku turbiny. Olej wlewamy w otwór, którym silnik doprowadza smarowidło do T.
Po wpuszczeniu oleju przykręcamy przewód olejowy pamiętając o zmianie uszczelek miedzianych od niego oraz śruby w otworem. Prócz tego należny wymienić uszczelki: pod kolektorem wydechowym oraz od przewodu powrotu oleju z turbiny. Gdy już wszystko poskładamy, można spróbować uruchomić silnik. Jeżeli turbina puszczała olej, to także należy wyczyścić Intercooler !

UWAGA!!! Przy pierwszym uruchomieniu nie wolno dodawać gazu i zwiększać obrotów silnika przez pierwszych kilka minut, gdyż może dojść do uszkodzenia turbiny. Kilka minut pracy na wolnych obrotach sprawi, ze turbina nie będzie jeszcze pracować, ale zostanie napełniona olejem tam gdzie trzeba.

Your rating: Brak Average: 5 (3 votes)