Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Miska olejowa w mk2 / mk2 FL - wymiana [CityMatic]

Witam wszystkich.
Jako, że od miesiąca miałem awarię cieknącej miski trzeba było ją w końcu wymienić. Tutaj ważna wiadomość ze ratunkiem na szybko jest Poxylina sprawdziła się na ok. 2kkm i pewnie nadal by trzymała.
Widać tutaj wkręt trzymający uszczelkę dziurki, przez którą się lał olej

tabela

Powierzchnia, choć konserwowana nie pozostawiła złudzeń czas 8 lat zniszczył miskę do końca; liczne wżery były bliskie okazania się dziurkami.

Zakupiono, więc nową miskę

i uszczelkę

Dla wszystkich, co robią to lub cokolwiek przy aucie po raz pierwszy potrzebny będzie naprawdę zestaw dobrych kluczy nasadowych i znajomość,
co i gdzie jest poprzykręcane, bo wymiana miski nie jest taka prosta jak się wydaje.
Miska przykręcona jest śrubami M 6(klucz 10) w tym 4 nakrętkami -szpilkami, które służą jako prowadnice.
Muszę wszystkich przeprosić, ale będę stosował nazewnictwo śruby jako klucz, bo tak jest łatwiej i bardziej zrozumiale nie tylko dla elektryka
Aby odkręcić miskę należy spuścić olej, co wydaje się oczywiste, odkręcić rurę wydechową

od kolektora, a później sam kolektor wylotowy (trzeba mieć nowe uszczelki kolektora)

wcześniej ekran termiczny (klucze 8 i 10) oraz drążek rozporowy skrzyni biegów (znajduje się z tyłu i pod skrzynią jest na śruby
( napiszę klucze 13,17,19,15)dodatkowo dochodzi jeszcze osłona koła zębatego wieńca klucz (10 i 13)

Kto ma miskę typ oryginalny: to nimbus 12

a obecnie klucz 13(po wymianie)
Należy również pamiętać o odpięciu sondy lambda, którą wymontowywujemy razem z kolektorem przykręconym na śruby (klucz 12)

Jeśli już to zrobimy to uda nam się odkręcić miskę pomimo tego wcale nie odpadnie, bo stara uszczelka dobrze ją trzyma.
Najlepiej posłużyć się cienkim ostrzem noża do tapet oraz szpachelką i młotkiem delikatnie podważając i wbijając ją pomiędzy miskę a korpus.
Gdy już odpadnie-co na pewno nastąpi (warto wcześniej zabezpieczyć się, choć jedną nakrętką na szpilkę, aby miska nie spadła nam pod nogi)
Gdy zdejmiemy zobaczymy wał i resztę odlewów

nas interesuje powierzchnia przylegająca do miski, którą wstępnie oczyszczamy mechanicznie-nożykiem,
papierem ściernym, benzyną, aby nic nie pozostało, bo to doprowadzi do nieszczelności.

To samo robimy z krawędzią miski-odtłuszczamy ją!!.
Następnie mając dobrą uszczelkę do 300*C nakładamy odpowiednią ilość (pamiętając, iż czas schnięcia to 15min!!!)

Całość ładnie przykładamy i dociskamy wstępnie 4 potem 6 i 8 ;.14

śrubami symetrycznie po obu stronach-ładnie dokręcamy (nie usuwamy nadmiaru sylikonu chyba, że jest go wyjątkowo dużo.)

Po przykręceniu sprawdzamy czy aby wszystko jest dobrze i zabieramy się za pozostałe rzeczy;..
Dla mnie to był czas na oczyszczenie osłony wieńca i pomalowanie. oczyszczenie z rdzy rozpórki

i pomalowanie wyczyszczenie kolektora z rdzy

naprawienie mocowania i wyklepanie pogiętej osłony katalizatora.
Potem rozpoczęło się skręcanie wszystkiego odwrotnej kolejności i po wszystkim pozostawienie auta na 12h.
Dodatkowo zabezpieczono farbą piecową do kominków i hamerem miskę (połysk i refleks w nowej powierzchni miski mówią same za siebie

potem będzie osłona aluminiowa, ale to już w innym wątku.
Po zalaniu olejem wykonano jazdę próbną 30km, po ok. 4h jazdę na dystansie 230km wycieków nie stwierdzono, obserwacje będą prowadzone przez ok. 3dni gdyż czekają go jeszcze przeloty 400 i 230 km

Your rating: Brak Average: 3.9 (14 votes)