Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Halogeny w mk2 FL - montaż [Wojtas_BB]

Przy pisaniu FR założyłem, że mamy już halogeny, odpowiednią ilości odpowiedniej grubości przewodów, peszelki, co by ładnie wszystko wyglądało i trochę różnych narzędzi, kostek, taśmy izolacyjnej, czasu, cierpliwości i listwę wyłączników z przyciskiem do halogenów Smile

1. Zaczynamy od demontażu kratek: najpierw wcisnąć ze strony zaznaczonej na zdjęciu poniżej, potem ciągnąc wg zaznaczenia - jak kratka wyskoczy z zatrzasków można ją już zdemontować.

2. Halogeny mocowane są w taki sposób: od dołu śrubami fi 5, od góry nakrętką na gwint fi 5.

3. Od dołu montuje się je w fabryczne otwory w zderzaku:

od góry także jest otwór przygotowany fabrycznie

skręcamy wszystko i otrzymujemy zamontowany halogen

Identycznie robimy po drugiej stronie

4. Czas zabrać się za instalacje elektryczną. W niektórych modelach można znaleźć fragment fabrycznej instalacji, czyli wtyczki wraz z przewodami, które podchodzą aż do skrzynki bezpieczników, co zdecydowanie jest dużym ułatwieniem, gdyż należy je wpiąć i wygrzebać te przewody z wiązki koło skrzynki bezpieczników (patrz manual Paul Luck'a). W przypadku braku tej instalacji należy zakupić 2 wtyczki do halogenów do mk1 - nr 12331387 (koszt 12,23 zł/szt.) oraz min. 4 konektorki do wtyczek - nr 12451754 (koszt 1,22 zł/szt.). Zakładamy konektorki na przewody, wpinamy to do wtyczki oraz całość wpinamy do halogena.

5. Do wykonania kompletnej instalacji elektrycznej posłuży nam schemat elektryczny:

Elementami sterującymi będą 2 przekaźniki: zwykły przekaźnik mocy oraz przekaźnik do lampy przeciwmgielnej tylniej z Daewoo Matiz nr kat: 96255633 (koszt 35-42 zł )

całą instalacje wykonujemy najlepiej przy skrzynce bezpieczników, gdyż pod nią jest wystarczająco dużo miejsca, aby schować przekaźniki.

6. sterowanie doprowadzamy z listwy wyłączników z szarej kostki - pin 16. Konektorek ma nr kat 10315754 jego cena na dzień dzisiejszy to 3,20 zł/szt.

zasilanie +12 załączane równocześnie ze światłami pozycyjnymi można wziąć np. z żółto-zielonego przewodu idącego do gniazdka zapalniczki (można równocześnie pociągnąć przewód 2 żyłowy - jeden do listwy drugi do zapalniczki gdyż przebijanie się do kabiny przez osłony gumowe jest naprawdę bardzo męczące )

7. " + " zasilanie całości układu można wziąć z głównego przyłącza do skrzynki bezpieczników, a masę bezpośrednio z klemy " - " akumulatora. Oczywiście nie zapominajmy o bezpieczniku zasilania całości

8. po zdrutowaniu całego układu można przeprowadzić próby funkcjonalne, założyć kratki na halogeny i wyregulować wysokość świecenia A efekt końcowy wygląda tak :

Dziękuję za uwagę, a Yabollowi za swój czas poświęcony na zrobienie tej druciarni

Your rating: Brak Average: 5 (1 vote)