Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Wymiana chłodnicy w 1,2 16V z automatem i klimą [mati6630]

Opis wymiany chodnicy dla modelu z automatyczną skrzynią i klimatyzacją i silnikiem 1.2 16V:
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że do wymiany będzie potrzebny kanał albo podnośnik. Najpierw trzeba wszystko przeczytać a dopiero później zacząć robić. Najlepiej robić to w minimum 2 osoby.. Przy wykręcaniu trzeba uważać na chłodnicę klimy bo gdy uszkodzimy coś od tego układu to będziemy liczyć się z wydatkami. Przejdźmy więc do opisu wymiany.

Będę pisał w punktach aby lepiej było zrozumieć:

  1. Na początku najlepiej odkręcić obudowę filtra powietrza trzymającą się na 3 śrubach( 2 po bokach i 1 na górze)
  2. Następnie odkręcamy wiatrak trzymający sie na 4 śrubach przykręconych do chłodnicy.
  3. Teraz możemy go sobie położyć na silniku bo przewody są dosyć długie.
  4. Teraz bierzemy się za zdejmowanie zderzaka.
  5. Zderzak trzyma się na 10 śrubach - po 2 na błotnik, 2 przykręcone do belki górnej, 4 przykręcone do belki trzymającej chodnice na dole. Aby go odkręcić potrzebujemy klucza nasadki 10 i torx'a do dolnych śrub oraz gwiazdkę do odkręcenia nadkoli od zderzaka.
  6. Gdy mamy już zderzak zdjęty przechodzimy do odkręcania innych chłodnic od chłodnicy wody. Ja przy tym punkcie ukręciłem 2 śruby które zostały w chłodnicy.
  7. Do chłodnicy przykręcona jest 4 śrubami chłodnica oleju silnika, 2 skraplacz klimy i 4 chłodnica klimy oraz 1 chłodnica oleju skrzyni.
  8. Przy odkręcaniu pamiętajmy o podwieszeniu chłodnicy klimy oraz chłodnicy oleju silnika i skrzyni do górnej belki.
  9. Po odkręceniu wszystkich plastik-wkrętów możemy odkręcić dolną belkę trzymającą chłodnice.Teraz będzie potrzebna druga osoba do przytrzymania chłodnicy. Belka trzyma się na 2 śrubach 15. Gdy odkręcimy belkę druga osoba może już podać nam chłodnicę aby wyjąć ją od dołu. Gdy mamy już chłodnicę wyjętą przystępujemy do montażu nowej.
  10. Ja do montażu użyłem nowych śrub kupionych w serwisie ponieważ tam tylko mają odpowiednie. Za komplet śrubek z nakrętkami zapłaciłem niecałe 10 zł. Koszt nie wielki a wiem że za kilka lat nie będę musiał ucinać pordzewiałych śrub.
  11. Przyszłościowo przyspawałem sobie nakrętki do błotników aby łatwiej było odkręcać.
  12. Kolejność montażu jest odwrotna do demontażu więc nie będe pisał znów tego samego.
  13. Gdy już mamy wszystko zmontowane musimy chłodnicę zalać płynem ja używam zawsze Borygo EKO zielone.
  14. Teraz już zostało nam tylko odpowietrzyć układ do tego celu potrzebne są 2 osoby oraz śrubokręt gwiazdkowy. Odkręcamy dwie śrubki(zdjęcia poniżej) w układzie i lejemy ciecz do do zbiorniczka. Czekamy aż zacznie lecieć z obu woda bez powietrza gdy będzie OK zakręcamy wszystko zapalamy i rozgrzewamy silnik aby wiatrak się załączył. Teraz gasimy silnik i dolewamy płyn w zależności od potrzeby aby poziom był na MAX

Your rating: Brak Average: 5 (2 votes)