Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Naprawa fotela w PII Sound/Go/Sporting/HGT - oparcie [Denus]

Zrobila sie ladna pogoda, wiec postanowilem zabrac sie za naprawe polamanego fotela kierowcy. Problem ten juz mialem od samego poczatku, gdyz uszkodenie powstalo w okresie uzytkowania przez wczesniejszego wlasciciela. Polamany byl pret odpowiedzialny za otrzymanie profilowanego elementu w fotelu takim jak w Sound/Go/Sporting/HGT.

Operacje rozpoczynamy od wymontowania fotela z samochodu i jego rozberania (dokladnie samego siedziska). Nalezy odkrecic prowadnice wraz z elementami odpowiedzialnymi za suwanie sie fotela. Uniemozliwiaja one dostep do srob trzymajacych blache siedziska. Na koniec odkrecamy same siedzisko.

Po jego zdemontowaniu nalezy zdjac obicie. Trzeba robic to bardzo ostroznie ze szczegolna uwaga na palce (ja sie skaleczylem) oraz na material obicia tapicerki. Jest on zaczepiony za wystajace blaszane pazury.

Po zdemontowaniu widac uszkodzenie, wyrwane jest trzymanie preta z blachy siedziska (jest ona za cienka) oraz ulamany sam pret w czesci przedniej.

Uszkodzona jest takze gabka

Pogadalem z tata i mi to naprawil. Zgrzal nowy kawalek blachy wraz z reszta konstrukcji i mocowaniem preta oraz pospawal pret. Dobrze jest miec niezbedne narzedzia do tego celu (spawarka i zgrzewarka)

Pozniej pozostalo dorobienie oslon pretow oraz poklejenie gabki siedziska, ktora pouszkadzaly prety.
Do osłony prętów użyłem otuliny do rur CO, przeciętej na dwie części o oraz izolacji, a gabke pokleilem butaprenem.

Na koniec tylko zmontować, zamontować fotel i cieszyć się lepszym komfortem jazdy

Przyszła teraz kolej na naprawę gąbek w oparciu fotela. Mam urlop, wiec postanowiłem się za to zabrać.

Na początek wyjmujemy oczywiście fotel z samochodu, demontujemy kolka regulacyjne i odkręcamy od niego wszystkie osłony plastikowe, aby nam nic nie przeszkadzało.

Następnie przystępujemy do demontażu tapicerki oparcia. Na dole są dwie długie listwy, zapinające tapicerkę fotela. Musimy je rozłączyć, aby moc zacząć rozbierać oparcie fotela.

Następnie wyciągamy do przodu dolna część tapicerki i zaczynami ja zdejmować z oparcia fotela.

Trzeba uważać na rzepy przyklejone do gąbki oparcia, które maja za zadanie trzymanie tapicerki przy samej gąbce i nadanie kształtu oparcia. Bardzo łatwo oderwać ta rzepy od gąbki, tak tez u mnie się stało

Widać tez jak poniszczona jest gąbka oparcia. Porozcinał ja stelaż fotela.

Przy okazji wyszło, ze uszkodzone tez sa dwa druty w stelażu oparcia fotela, odpowiedzialne za regulacje lędźwiową.

Demontujemy całość. Czyli na początek wywijamy tapicerkę do samej góry i wyciągamy zagłówek, odpinając jego blokady. Później delikatnie zdejmujemy gąbkę, aby można ja było pokleić. Ja do tego celu użyłem kleju takiego samego, jak przy naprawie siedziska. Czyli Butaprenu

Później naprawiamy urwane druty w oparciu fotela. W miedzy czasie schnie poklejona gąbka.

Następnie zabezpieczamy ostre krawędzie stelaża oparcia w taki sam sposób jak pręty w siedzisku. Zapewni to dłuższa żywotność gąbek fotela.

Zakładamy naprawiana już gąbkę. Poklejone są w niej uszkodzenia oraz przyklejone na nowo rzepy.

Na koniec zakładamy tapicerkę, zagłówek, wszystkie plastik, kolka i cieszymy się naprawionym fotelem.

Your rating: Brak Average: 4.6 (5 votes)