Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Montaż dodatkowej kontrolki do dodatkowych czujników [CityMatic]

Witam serdecznie

Jako, że wszyscy dosyć często stosujemy spryskiwacz, a każdy z nas wie, czym się kończy przyciśniecie dzwigni nie mając płynu(kolejne rysy na szybie i zniszczone pióro wycieraczki)Trzy ruchy po suchej szybie działają dość destrukcyjnie na trwałość tego elementu postanowiłem cos z tym zrobić.
Pomysł przyszedł z bmw gdzie istnieje wskaźnik ilości płynu do spryskiwacza, a raczej czujnik jego niskiego poziomu i konieczności uzupełnienia wiec, czemu by go nie przenieść do kropka?

Potem pomysł z kontrolką na wskaźniku wielofunkcyjnym sygnalizującym uszkodzenie automatu(czerwony)-u mnie niski poziom płynu(żółty)

Wymiana diody SMD 1206 i sprawy techniczne ;otwór w zbiorniku,

Oryginalna uszczelka, połączenia elektryczne i gotowe. (Koszt to 30+3+0,60+5+6 przesyłka razem ok. 45,-)

Myślę, ze pomysł praktyczny powstrzyma nas przed pociągnięciem dzwigni przy zapalonym wskaźniku; może się przydać ta informacja szczególnie, gdy lubimy mieć czyste szyby, a zbiornik w MK2 jest wyjątkowo mało pojemny.

A teraz sprawa na zimę ;temat dalej spryskiwacza.
W Skodzie podgrzewane są dysze spryskiwacza, na ale cóż z tego skoro i tak płyn nie wyleci, bo zamarzł w przewodach lub przy pompce?
Jeśli ktoś pamięta dwa lata temu próbowałem inny sposób z wężem płynu do chłodnicy i wężownicą z płynem spryskiwacza pomysł upadł gdyż na wyjściu był płyn o temperaturze 65*C, co dla szyby o temperaturze ujemnej było by destrukcyjne, a dodatkowo alkohol zawarty w płynie zimowym szybko parował gdyż płyn był cały czas podgrzewany nawet, gdy nie był potrzebny.
Dlatego też pomysł i realizacja skierowałem w innym kierunku.
Grzałka podgrzewania lusterek 12W

Przyklejona na zewnętrznej ściance zbiornika spryskiwacza

Załączana przyciskiem

Sygnalizowana kontrolką załączenia świec żarowych(dla ON)na wskaźniku wielofunkcyjnym.

Po wstępnych próbach czas pracy takiej grzałki 10min podnosi temperaturę w zbiorniczku o 9*C.Czy to dużo? nie wiem. okaże się zimą ważne jest natomiast to, ze temperatura nie osiągnęła nigdy większej temp. jak 32*C (po 3h)co przy temperaturze otoczenia 20 *C stanowi podgrzanie o niewiele..

...zimą będzie zapewne jeszcze mniej.

Ale wniosek był jeden- skoro nie pęka szkło lusterka tym bardziej nie pęknie szyba od płynu, ale dodatnia temperatura na pewno rozmrozi zżelowany mrozami płyn.
Celem tego podgrzewania jest zlikwidowanie osadzających się drobin wody, jak również występujących marznących mżawek, które marzną na szybie już podczas jazdy-(na pewno wszyscy tego doświadczyli wiec wiedza, o co chodzi) Podwyższona temperatura sprawi również ze płyn będzie bardziej efektywny oraz zwiększa sie możliwości płynu podczas np. roztopów, gdy spod kół innych pojazdów chlapie się breja pośniegowa.
Ostatnia fotka przed zakryciem nadkolem.....

Mam nadzieje ze cel zostanie osiągnięty przy minimalnych kosztach.

Your rating: Brak Average: 4.8 (5 votes)