Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Centralny zamek w mk2 - montaż [Puntour]

Zabierając się do centralnego najlepiej zastanowić się: (zobaczyć inne kąciki w temacie zamka Wink

- czy będzie to centralny uniwersalny lub podróbka fabrycznych (wtedy nie będzie drutologii i myślenia gdzie umieścić siłowniki)
- jak przejdziemy przez drzwi (jeśli chcemy dokupić konektorki do złącza mogą je sprowadzać i 4 dni Eper /dział kabli dodatkowych/ nr 5894435, 5894439 mnie podali 2zł za pin 20szt w paczce męskie to samo żeńskie ca 80 zł -Fiat, olałem
zobacz -(by City Matic) Wątek na AK
- ew. można przejść przez złącze co zrobiłem:)
- jak z lewej na prawą stronę auta z przewodami, (ja pod tapicerą na filcu i w peszlu w konsoli dołem)
- gdzie nasz alarm ma wyprowadzenia minusa otwierającego i zamykającego (zazwyczaj w zamontowanym alarmie przewody są we wtyczce niskonapięciowej zaizolowane, umieszczone tam gdzie jest miejsce i zwinięte)
- jak zasilimy w + i - centralkę zamka - (można rozważyć montaż wyłącznika minusa gdyby kiedyś wariował zamek) dobry minus na stelażu kolumny kierowniczej) można dolutować się do gł + do skrzynki bezp. po treningu z złączem łatwo wyjmiemy żółty klin zabezpieczający konektor we wtyczce
- dobrze jest kupić trochę peszli o różnej średnicy ja wolę całe - przeciąć zawsze można ok 1,8 mb

zacznę od złącza1 - (można wył. alarm i wypiąć + z aku) rozłożyć przewody zamka,,na sucho,, po odsłonięciu wiązki przewodów i przelotu przy rączce otwierania klapy pościągać z złącza gumę2, wypiąć złącze męskie z drzwi (2 zapadki i do środka) zdjąć szare ,,sitko,, wyjąć wszystkie zielone piny zaślepiające wolne wtyki w złączu3 (kto ma -wtyka konektorki) zobaczyć jak podważyć zatrzaski żółtych ,,sitek,,- wyjąć4 obczaić którędy poprowadzimy przewody5,6 - (są tam też miejsca ok4 którędy przejdzie grubszy przewód ale wtedy w szarym sitku3 trzeba zrobić przejście) założyć sitko, grupę przewodów okleić taśmą lub termokurczliwą izolacją (łatwo przechodzi)2 przeprowadzać od wewnątrz auta, poobcinać przewody ,,po skosie,,7 wpychać ruchami śrubowymi - przechodzi, uzupełnić piny zielone - sprawdzić jak przewody lecą w drzwiach (szyba) potem zlutować i izolacja termokurczliwa (ew peszel). Przewody z zamka mają 0,5mm2+izolacja=ok (niczego nie wyłamujemy i nie rozwiercamy. Osłona pasów bezp.najpierw odsłonić (uszczelka) górę do wewnątrz auta (poziome wtyki) dół po odkręceniu śrub całość wyciągamy w górę.

korbkologia - korbka jest na zawleczce w kształcie omegi wypiąć ją można odp. wygiętym drutem (wieszak, elektroda, stary śrubokręt) za grzbiet
lub siłowo 2 śrubokręty pod plastikową osłonę dźwignia i kręcimy korbką- zdejmiesz jedną będziesz mądry.

tapicerka na drzwiach z przodu jest na kołkach+śrubach -zacznij od podważenia osłony głośnika jest tylko na zatrzaskach- uwaga wokoło głośnika są śruby potem lusterko
zamkologia - nie trzeba wykręcać zamka, nastawić się na kostkę mocowaną w okolicach dziury- przednie drzwi (dobrze siłowniki mocuje się na śrubkach z tapicerki). Drzwi z tyłu ściągnąć tapicerkę-same kołki. Potrzebny zakres ew. regulacji dostępny przy kostkach.

chciałbym przed tą robotą zobaczyć np. taką relację..... no i, co 2 ręce to nie 4- trwa dłużej

No votes yet