Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Subwoofer fabryczny w mk2 / mk2 FL - montaż [AsKier]

No to lecimy...
Niezbędne klamoty z ASO i nie tylko:
1. mocowanie suba (46743953 ) – 1 szt., jeśli go oczywiście nie posiadamy
2. nitonakrętki (15624411 ) – 2 szt.
3. śruby do suba (13276614) – 2 szt.
4. śruby do suba cz. 2 (55192179) – 2 szt.
5. mocowanie nogi + wkręt (7754387+ 15783477) po 1 szt. (może się zdarzyć, że będzie w aucie)
6. kostka do suba (12485180) – 1 szt
7. konektorki do kostki (12483444) – 8 szt. (potrzebne 7 ale lepiej mieć 1 więcej)
8. kabel/przewód 1,5mm – 10 m (ilość z lekkim zapasem)
9. lutownica + cyna

1. Opróżniamy bagażnik, wyciągamy półkę, i odkręcamy pasy tylne i rozkładamy siedzenia… miejsce mocowania pasów zostało zaznaczone żółtą strzałką..
2. Docinamy wykładzinę (czerwone), bierzemy w rączki zaciskarkę do nitonakrętek ( jeśli takowej nie posiadamy, to każde szanujące się ASO zaciśnie te dwie nitonakrętki przy zakupie..) i zaciskamy w zaznaczonych miejscach (czerwone)

3. Dokręcamy mocowanie pasów a następnie dokręcamy mocowanie suba.

4. Odmierzamy potrzebne długości kabli:
a) Głośnik lewy – ok. 40 cm (z zapasem)
Głośnik prawy – w zależności gdzie puścimy kabel ( u mnie poszedł pod wykładziną ścianki w zaczepach od przewodów do lampy prawej)
c) Masa – patrz pkt. 5.
d) Zasilanie i sterownie – pozostałą długość kabla ciągniemy do w stronę radia.
Ja przewody wpinałem do kostki po kolei - zaraz po odmierzeniu niezbędnej ilości.
5. Przewód masy podpinamy pod wiązkę znajdującą się pod wykładziną w lewym rogu, odmierzamy również ilość kabla do prawego głośnika i ciągniemy go tą samą drogą.

6. Wlutowujemy się w instalację głośników tylnych, Na kostkach w
głośnikach jest oznaczenie 1 i 2. Pamiętać należy, że 2 to „-‘ a 1 to
„+”, odkręcamy śrubę (ŻÓŁTE) aby łatwiej było przeciągnąć przewód

7. Składamy kostkę do kupy – chowamy przewody pod wykładziną

8. Dokręcamy suba (docinamy wykładzinę pod stopkę) i jedziemy dalej z
kablem od sterownia i zasilania.(dla ułatwienia odkręcamy śrubkę
zaznaczoną strzałką – wiele łatwiej będzie ciągnąć wszystkie przewody).

9. Przewód zasilania i sterownia ciągniemy lewym progiem samochodu,
na wstępie proponuję wyjąć siedzenie kierowcy dalej:
(odkręcamy śruby lekko unosimy plastik – trzeba uważać bo przeszkadza zawias tylnej kanapy ale da radę),

10. następnie odciągamy osłonę słupka środkowego (ja połamałem zaczepy ale w niczym to nie przeszkadza botrzymają ją śruby):

11. Przeciągamy przewód w oryginalnych zaczepach wg zdjęć i dalej w desce rozdzielczej

12. Na końcu zdejmujemy osłonę kolumny kierownicy (4 imbusy od dołu),
odkręcamy ramkę licznika (4 imbusy) i odkręcamy wyjmujemy licznik (3
imbusy)..wyjmujemy radio i ciągniemy przewody

13. Wpinamy się do instalacji radia:
Sterownie pod AUT ANT (włączy sub), i podpinamy zasilanie…

Moje radio posiadało przejście z oryginalnego ISO do wtyczki radia, kupując
otrzymałem schemat podłączenia – który kabel do czego i tak jak widać
wg kostki JVC: żółty to zasilanie a niebieski z białym paskiem to AUT
ANT. W oryginalnej instalacji zasilanie to czerwono-biały (najgrubszy
przewód). A aut.ant pokazane jest na ostatnim schemacie.

14. Na sam koniec docinamy jeszcze wykładzinę podłogi bagażnika.

Niezbędne schematy:

Niezbędne podziękowania: Snorck...
Pożyczone zdjęcia schematów: CityMatic i Wojtas_BB
Pozdrawiam AsKier

Your rating: Brak Average: 4.4 (8 votes)