Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Skrzynia biegów CVT w mk2 - wymiana oleju i filtra [samhain]

Witajcie.
Zbierałem się z zamieszczeniem tego opisu juz strasznie długo ale w końcu udało się
Prowadziłem niedawno operacje wymiany oleju wraz z filtrem w skrzyni i stwierdziłem ze warto napisać parę slow, może kiedyś się komuś przyda tym bardziej ze ta wersja samochodu jest raczej "egzotyczna".

Do rzeczy.
Zacznę może od potrzebnych części:
- filtr do skrzyni CVT do kupienia tylko i wyłącznie w ASO, dzwoniłem chyba do wszystkich sklepów i hurtowni ale nigdzie nie można tego dostać. Nawet w ASO musiałem czekać na realizacje zamrowienia bo filtr sprowadzali z Włoch bo nigdzie w Polsce go nie było.

Numer E-per to 9948806. Cena - zatrważająca bo 110 zł. ( dla porównania do Jeep'a kosztuje 40 )
- Olej do skrzyni biegów - ja wybrałem Mobil ATF 220 premium -standardowy olej do skrzyń automatycznych, dużo ludzi mi go polecało, podobno jest niezły. Fiat podaje ze do skrzyni wchodzi 1.98 litra oleju. W praktyce wg wskazań bagnetu trochę mniej. Olejem polecanym przez Fiata jest Tutela ale jest on niemal dwa razy droższy.

To chyba tyle jeśli chodzi o rzeczy które trzeba kupić.
Jeśli chodzi o potrzebne narzędzia to należy mieć jedynie:
- Klucz 17 do odkręcenia korka spuszczania oleju
- klucz łańcuchowy do odkręcenia filtra.

Przystępujemy do akcji:
Najpierw odkręcamy stary filtr - oczywiście Fiat zadbał aby dostęp do niego był dostatecznie utrudniony wiec musimy trochę powyginać nadgarstek żeby go odkręcić.
Następnie odkręcamy korek na misce olejowej - znajduje się on na tylnej ściance. Najlepiej robić to na kanale wtedy jest najwygodniej i samochód stoi poziomo wiec mamy pewność ze ścieknie prawie cały stary olej. Jak olej ścieknie zakręcamy korek i przystępujemy do nakręcania filtra.
Nakręcanie znów wiąże się z manewrowaniem kluczem po malej przestrzeni. Filtra nie trzeba dokręcać jakoś strasznie mocno - jak uszczelka zacznie stawiać wyraźny opór to można uznać ze jest dokręcony - wydaje się ze cos jest nie tak bo ledwo zaczęliśmy czuć jakikolwiek opór a juz nie chce się dalej dokręcać. Jest to spowodowane dość krótkim gwintem wiec nie trzeba się przejmować. Ja nie dokręcałem filtra jakoś strasznie mocno i jak narazie nic nie cieknie

Teraz przechodzimy do nalewania nowego oleju i tu zaczyna się zabawa. Fiat w całej swojej przebiegłości nie zaplanował żadnego specjalnego wlewu oleju wiec należy nalać go...tak przez bagnet

To chyba na tyle. Mam nadzieje ze ten opis się komuś przyda.
Pozdrawiam.

Your rating: Brak Average: 3.4 (7 votes)