Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.
Pompa paliwa w mk2 / mk2 FL - wyłącznik pompy [CityMatic]
Witam serdecznie.
Jako, że i ja dosc długo jeżdżę na LPG, a moja pompka cały czas pracowała, a każde próby jej odłaczenia powodowały wczytywanie dziwnych błędów by potem unieruchomic silnik postanowiłem cos z tym zrobic. Po wielu próbach różnego typu układów,zastepujących i imitujących pompkę przeczytałm artykuł o bezpieczenstwie układów paliwowych podczas wypadków i cos mnie olsniło. Testy przeprowadziłem na Fiacie Panda(najnowsze oprogramowanie Body-compa i zdał egzamin wiec postanowiłem prznies to do Punto 2.
Jako, że i ja dosc długo jeżdżę na LPG, a moja pompka cały czas pracowała, a każde próby jej odłaczenia powodowały wczytywanie dziwnych błędów by potem unieruchomic silnik postanowiłem cos z tym zrobic. Po wielu próbach różnego typu układów,zastepujących i imitujących pompkę przeczytałm artykuł o bezpieczenstwie układów paliwowych podczas wypadków i cos mnie olsniło. Testy przeprowadziłem na Fiacie Panda(najnowsze oprogramowanie Body-compa i zdał egzamin wiec postanowiłem prznies to do Punto 2.
Wszystkim znany jest układ bezwładnosciowy,który w wypadku i zadziałania dużej siły bezwładnosciowej powoduje odciecie zasilania pompy paliwa.Dosłownie jest to odłaczenie masy dla zasilania pompki paliwa(przewód fioletowy)to podsuneło mi pomysł zainstalowania własnie tam przekaznika odłaczajacego zasilanie i tak powstał układ który postaram sie przybliżyc i namówic wszystkich na skorzystanie z tego pomysłu i ochronienie tego elementu przed bezsensowną pracą,a tym samym przed awarią.


Do wykonania potrzeba jest ok 2m przewodu o=2,5mm oraz 4 koncówki męskie i jedna damsko męska-kablowa do instalacji elektrycznej w autach.
Odszukujemy wyłącznik ...jest tu czyli pod schowkiem wisi sobie na prawej sciance przy listwie masowej
Odszukujemy wyłącznik ...jest tu czyli pod schowkiem wisi sobie na prawej sciance przy listwie masowej

Pierwsza czynnosc to rozciencie przewodu fioletowego(przycisk przecież musi działac )i z jednej strony zaprasowujemy jeden koniec.Na drugi składa sie kabel fioletowy i dodatkowy z koncówka tworzący masę przekaznika.

Nastepnie przeprowadzamy kabel przez (otwór zaslepiony po stronie pasażera)i podpinamy pod (+)elektrozaworu na filtrze gazu.Drugi jego koniec podłaczamy do drugiego styku cewki naszego przekaznika. I to by było na tyle,jak ktos sie orientuje jest to bardzo proste a schematy i rysunki pomogą mniej wtajemniczonym.Pozdrawiam i służe radą i pomocą.