Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Regulacja dawki paliwa w dieslu w mk1 [SZCZURS]

Witam moi drodzy.
Jako, że obiecałem jednemu jak zwiększyć dynamikę naszych klekotów podam Ci jak i całej reszcie dieslowców krótki manualik. Modyfikacja ta polega na podkręceniu dawki paliwa na pompie wtryskowej a co za tym idzie lepszymi osiągami zarówno w niskim i wysokim zakresie obrotów ( wcześniej turbo będzie osiągało swoje maksymalne ciśnienie czyli ok 0.8-0.9bar). Wiadomo nie ma nic za darmo może się zwiększyć spalanie i zadymienie ale to zależy tylko i wyłącznie od tego jak bardzo chcemy aby nasz silnik zyskał na mocy. Mi po 6godzinach strojenia udało się osiągnąć złoty środek
Do rzeczy
Organ którym weźmiemy dziś pod lupę to pompa wtryskowa która zaznaczona jest z żółtym kółku

Na tym obrazku mamy pompę wyjętą (moja wcześniejsza)
Czerwona strzałka pokazuje nam śrubę do regulacji dawki paliwa a zielona to śruba regulująca obroty biegu jałowego która może sie okazać nie bedzie nam potrzebna ale to nie we wszystkich wypadkach

Następny obrazek ukazuje nam w/w śrubę regulacji dawki paliwa.
Regulacja polega na poluzowaniu obejmy/kontry( zaznaczona żółtą kropką ) w stronę w którą nam wskazuje żółta strzałka. Następnie należy przekręcić wewnętrzną śrubę( kropka zielona ) o 1/4obrotu względem zewnętrznej apotem dokręcić zewnętrzną obejmę. Cały efekt ma być taki aby po dokręceniu zewnętrznej obejmy, wewnętrzna śruba powinna zmienić swoję położenie o 1/4 w stosunku do pierwotnego położenia.


Teraz możemy odpalić naszego klekota zagrzać go, przejechać sie i:
a) Jeżeli nie ma większego zadymienia a nasza apetyt nie został zaspokojony to możemy przekręcić o kolejne 1/4 obrotu itd...
Cool wynik regulacji zaspakaja wasze oczekiwania
c) jest spore zadymienie i w ogóle to mi sie nie podoba to wracamy do poprzedniego ustawienia w/w śruby. dalsze wskazówki was nie obowiązują
Teraz czas na wolne obroty które nam się zwiększyły i tu są dwie możliwości:
Ogólnie dążymy do tego aby wolne obroty trzymały sie 900obr/min czyli tak jak nam fiat zaleca
Pierwsza możliwość to przesunięcie spinki na pancerzu o jeden/dwa ząbek w prawo co widać na poniższym rysunku.

Druga możliwość stosowana jest wtedy gdy nic nam to nie da bo linka jest luźna. Trzeba troszkę wykręcić śrubę biegu jałowego. Jak widać na rysunku najpierw odkręcamy przy pomocy śrubokręta śrubę( kolor żółty) trzymającą nam wajchę ( zielone kółko ) od obrotów. Ta czynność może byś dokonywana przy włączonym silniku. Jeżeli regulacja żółtej śruby da nam zamierzony efekt w postaci w/w obrotów to zaciskamy kontrę ( czerwony kolorek ) i cycek!


W moim autku po takim strojeniu nie ma problemu z czarną zasłoną dymną no może w nocy zostawiam za sobą lekki dymek widoczny na wysokich obrotach ale jest to chyba spowodowane padającą turbiną która już lada dzień też bedzie wymieniona
Po wymianie turbo bede dalej majstrował przy pompie także to nie wszystko.
Spalanie u mnie spadło ale może to było spowodowanie tylko i wyłącznie zmianą pompy wtryskowej oraz dłłłłłłługa trasa a co za tym idzie przewietrzenie silnika
Tak czy siak
Jest to mój pierwszy manual wiec proszę o wyrozumiałość
P.S.
Proszę sie nie śmiać z moich fachowych terminów typu: ,,wajcha'' itp....

Your rating: Brak Average: 4 (3 votes)