Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Szyby boczne w mk1 - naprawa mechnizmu opuszczania szyby [Tedix]

Kilka tygodni temu chciałem otworzyć szybę w tylnych prawych drzwiach. Nagle coś strzyknęło i pękło. Okazało się, że pękła stalowa linka mechanizmu (stalowa. jak to możliwe? Nie wiem). Postanowiłem ją wymienić. Na giełdzie samochodowej okazało się, że linki się nie da wymienić i trzeba wymienić cały mechanizm. Zakupiłem więc taki używany, ale w pełni sprawny i w bardzo dobrym stanie za całe 40 zł i przystąpiłem do wymiany (na parkingu pod blokiem Laughing. Powinienem wtedy być w Grzybku, ale nie mogłem pojechać.
A o to relacja z mojej pracy:

Musimy mieć dużo miejsca, żeby szeroko otworzyć drzwi i mieć możliwość jeszcze je obejść. Narzędzia, których będziemy potrzebować do pracy:

Następnie przystępujemy do demontażu tapicerki z drzwi

działając zgodnie z opisem:
A- Śrubokrętem tzw. gwiazdką odkręcamy jedną śrubkę w obudowie klamki,
B- Kluczem ampulowym (wg mojej podziałki to rozmiar 5 mm) odkręcamy trzy śruby w uchwycie i podłokietniku,
C- Blokadę korbki najlepiej zdjąć z pomocą drugiej osoby, która płaskim śrubokrętem odegnie troszkę korbkę, a my wtedy możemy szczypczykami wyciągnąć blokadę chwytając za część oznaczoną na rysunku wyżej (C)(ja zrobiłem to sam)
D i E- Następnie wyciągamy popielniczkę i maskownicę blokady zamka,

Tapicerkę zdejmujemy energicznie pionowo do góry, najlepiej zacząć od strony zamka drzwi,

Żeby nam się dobrze pracowało najlepiej odsłonić sobie folię tak aby mieć dostęp do mniej więcej takiej powierzchni drzwi jak na zdjęciu

Tak prezentują się drzwi bez foli. Zaznaczone na czarno to przyczyna awarii (urwana stalowa linka), na niebiesko natomiast przybliżony schemat mechanizmu,
Teraz przechodzimy do sedna sprawy:

1. Musimy opuścić szybę do samego dołu, żeby mieć dobry dostęp do klipsa trzymającego szybę (A na zdjęciu)
2. Odpiąć klips i wysunąć z niego szybę pchając lekko w kierunku od siebie podtrzymując, żeby nie spadła (B na zdjęciu)
3. Szybę ręcznie podnosimy do góry i pozostawiamy ją w tym położeniu (spokojnie nie spadnie, ale dla bezpieczeństwa warto coś podłożyć (C na zdjęciu),następnie

Odkręcamy stary mechanizm (A na zdjęciu, ja użyłem grzechotki 10, ale może być klucz płaski) i wysuwamy go dołem drzwi.

Tak samo wkładamy nowy mechanizm pamiętając o tym, żeby klips mocujący szybę znajdował się na dole prowadnicy.
1. Przykręcamy lekko mechanizm,
2. Opuszczamy szybę
3. Mocujemy klips mechanizmu w otworze szyby i zapinamy go

4. Sprawdzamy czy szyba przesuwa się gdy kręcimy korbką, jeśli tak to mocno dokręcamy nakrętki mechanizmu,
5. Doklejamy folię na drzwiach (można użyć taśmy klejącej lub silikonu)
6. Montujemy tapicerkę od góry i przykręcamy ją
7. Montujemy zdemontowaną osłonę klamki, popielniczkę i korbkę (korbkę wkładamy od razu z blokadą, aby później się nie męczyć i nie zniszczyć tapicerki,
Czasami zginie jakaś śrubka przy takich pracach więc pozwolę sobie jeszcze raz pokazać to zdjęcie

40 zł, 50 minut pracy i po wszystkim, no i. działa (jak nówka sztuka)

Pozdrawiam
Tedix

Your rating: Brak Average: 5 (8 votes)