Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Hamulce w mk1 - wymiana tarcz bez ABS'u [Yaboll]

jakoże pogoda od kilku dni dopisuje,to dzisiaj,w Święto Pracy ,zabrałem się za konieczną juz od dawna wymianę materiałów ciernych w przednich hamplach,wraz z czyszczeniem zacisków
Stare klocki po 11 kkm wyglądały juz tak:

A tarcze (Brembo )po 104kkm (przezyly 4 komplety klocków - Lucvasy,Bosche i 2x Ferodo FDB749) miały poniżej 9 mm grubości:

Więc zakupiłem materiały - tarcze takie jak stare - Brembo 08.5085.10 - 240mm,gładkie,grubość nominalna 10,80 do 11,10 mm,grubość minimalna 9,2 mm;
oraz klocki - Ferodo FDB749
Cena tarcz - 80 PLN/kpl.;klocków - 62 PLN/kpl.
Narzędzia niezbędne do wymiany:
-podnośnik
-klucz do kół (19)
-szczypce płaskie,wąskie
-młotek
-klucz oczkowy bądź nasadka 12
-grzechotka,odpowiednia przedłużka
-nasadka 17
-klucz dynamometryczny
-wciskacz do tłoczków
-wiertarka/wkrętarka ze szczotką drucianą
-trochę papieru ściernego 100-200
-duzy ściągacz do łozysk
-smar miedziowy
-kawałek mocnego drutu,sznurka
-ścierki,ręczniki itp.

Zabieramy się do roboty:L
Luzujemy śruby kół:

Szukamy miejsca do przyłożenia ramienia podnośnika:

I delikatnie podnosimy auto:

Zdejmujemy koło,i naszym oczom ukazuje się zespół hamulca tarczowego :

Tu widzimy,w jakim stanie są klocki i tarcze

Wyciągamy zapinkę zabezpieczającą sworzeń zacisku:

Zapinka w całej okazałości :

Za pomocą młotka z wyczuciem wybijamy sworzeń mocujący:

I wyjmujemy go za pomocą szczypiec:

A oto sworzeń :
Unosimy zacisk:

I wyciągamy stare klocki:

Teraz musimy zdemontować zacisk...wkładamy spowrotem sworzen mocujący, aby zacisk po wymontowaniu nam się nie "rozlazł" ,i odkręcamy dwie śruby 17,mocujące go do zwrotnicy:

Zalecany porządny klucz-grzechotka

Śruba nasza :

No i wymontowaliśmy zacisk :

Teraz musimy umocować siakoś zacisk, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym
Ja wybrałem powieszenie

Teraz mamy dostęp do tarczy

Odkręcamy dwie śruby 12,mocujące tarczę do piasty:

I zdejmujemy tarczę...jeśli jest zapieczona,to używamy ściągacza...u mnie tarcze zeszła jak po maśle,od razu pod odkręceniu śrub mocujących
Piasta:

I zdjęta tarcza

Piastę należny dokładnie oczyścić z rdzy i syfu:

Aaale się świeci :

Teraz do akcji wkracza smar miedziowy:

Gooooold !

Nowa tarcza - Brembo
Po dokladnym oczyszczeniu nowej tarczy (powierzchni styku z piastą) zakladamy ją i przykręcamy z czuciem:

Teraz zabieramy się za zacisk - wciskamy tłoczek:

Niektorzy twierdzą,ze da się to zrobić palcami...ja nie dalem rady - slaby jestem
Po oczyszczeniui wewnętrznych czesci zacisku,montujemy go na miejsce,i przykręcamy momentem 53 Nm

Dalsza część czyszczenia:

Czysty zacisk :

Nowe Ferodo

Zakładamy je na miejsce:

Zamykamy zacisk,i czyścimy także sworzeń mocujący:

Wkładamy sworzeń na miejsce - po oczyszczeniu powinien wchodzić leciutko, najwyżej pod koniec lekko trzeba postukać młotkiem :

Wkładamy zapinkę zabezpieczającą sworzeń:

I koniec pracy - oto nowe,pięknie prezentujące się i swietnie działające hample :

Your rating: Brak Average: 5 (14 votes)