Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Wahacz w mk1 - wymiana [Dzafa700]

Witajcie.
W sobotę walczyłem z wymianą zestawu naprawczego wahaczy z 2 stron.
Stwierdziłem ja mechanik potrafi to ja jeż i w dodatku 150 zł w kieszenie.
Czas trwania 5 h oczywiście 2 osoby.

Zacząłem od piątku wyczyściłem szczotką drucianą nakrętki i szpilki a potem sikałem colą i WD-40
Przez noc postał sobie i na drugi dzień nakrętki ładnie się odkręciły ,oprócz jednej

Widać jak cola wyczyściła z rdzy tą szpilkę i nakrętkę

Pierwsze odkręciłem stabilizator 2 śruby po lewej i po prawej

Potem główną szpilkę z nakrętką od staba po jednej na stronę

Po dokręceniu stab. Zabrałem się za nakrętkę z wahacza i niestety musiałem użyć majzla

Następnie wziąłem się za odkręcenie amorka ( ja zawsze stukam lekko młotkiem w śrubę, u mnie to pomaga).

A i pamiętajcie o podniesieniu lekko wahacza lewarkiem

Po odkręceniu amor. Opuszczamy lewarek i ładnie sprężyna nam spada

następnie uderzamy młotkiem w śrubę, powinna nam ładnie wyjść 2 stroną

Wahacz ładnie opada

Teraz trzeba wytargać te zardzewiałe podkładki po obu stronach wahacza

Po zdjęciu podkładek i zdemontowaniu gumowych zimeringów czas na wybicie starych łożysk i palca
(ja to tak nazywam ) a i pamiętajcie o wyjęciu tego białego plastiku

Tak wyglądają bebechy , a i w wahacz zostaje dolna część łożyska widoczna na zdjęciu
ja ją wybiłem rurką od wewnątrz

Teraz wsadzamy tą plastikową rurkę (A)

Potem nabijamy po oby dwu stronach wahacza dolne cześć łożyska

Najlepiej nabijamy przy pomocy starego

Wkładamy czpieni i nabijamy łożyska po 2 stronach

Po nabiciu łożyska czas na założenie zimeringu z podkładką

Na koniec ładnie wszystko zbiłem razem Delikatnie

I nareszcie finał 2 wahacze po złożeniu

I zapomniałem wam napisać ręczny i przewody hamulcowe zostały zdemontowane przed zrzuceniem wahacza

Your rating: Brak Average: 4.8 (23 votes)