Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Wycieraczka tylna w mk1 - naprawa [Ryba]

Krótki opis jak przywrócić tylnej wycieraczce dawną świetność.

Do naprawy wycieraczki potrzebujemy: śrubokręty, klucze (zwykłe i imbusowe), smar, WD-40, pręt o grubości ośki wycieraczki, młotek (ciężar zależy od stopnia zatarcia ośki), papier ścierny, no i oczywiście wolne popołudnie i dużo cierpliwości. Przez chwile może się również przydać druga osoba do pomocy.

Opis nie obejmuje naprawy silnika pod kątem elektrycznym, który w wyniku awarii mógł się spalić. Dlatego lepiej jest zapobiegać niż leczyć

Pierwszą rzeczą jaką robimy to odkręcamy rączkę do zamykania klapy bagażnika. Następnie zabieramy się do "odrywania" tapicerki. Należy to robić delikatnie. Tapicerka trzyma się na plastikowych kołkach (cztery u góry i trzy na dole). Delikatne podważanie długim śrubokrętem zapewni mam, że nie połamiemy kołków. Mnie się udało Smile Teraz możemy zabrać się za odkręcanie wycieraczki. Odkręcamy ramię wycieraczki, nakrętka pod klucz "10". Tutaj może się przydać WD-40. Ściągamy plastikową osłonę. Następnie odłączamy zasilanie silnika oraz wężyk z cieczą. Odkręcamy silnik i wyciągamy z gumowej osłony klapy. Ściągamy tulejkę spryskiwacza. Odkręcamy pokrywę silniczka i naszym oczom ukazuje się mechanizm wycieraczki. Zaznaczamy śrubokrętem wzajemne położenie zębatek. Przez rozpoczęciem wybijania ośki ściągamy zabezpieczenie znajdujące się na jej końcu oraz nakręcamy na gwint nakrętkę. Zapobiegnie to zniszczeniu gwintu. W zależności od tego czy ośka zatarła się na dobre czy też zauważyliśmy pierwsze objawy, tzn. ciężkie obracanie się ramienia połączone z ruchem plastikowej osłony, wybijanie pójdzie nam bardzo trudno lub zdecydowanie łatwiej.

Teraz bierzemy młotek i prosimy drugą osobę do pomocy. Silnik kładziemy np. na drewnianych podkładkach i rozpoczynamy proces wybijania ośki. Druga osoba trzyma korpus silnika. Korpus jest ze stopu aluminium, wiec nie należy zbyt mocno walić młotkiem. Można wspomóc się polewając ośkę WD-40 i próbując kręcić nią. Kiedy nakrętka oprze się o tulejkę, odkręcamy ją i bierzemy wcześniej przygotowany pręt. Za jego pomocą wybijamy ośkę do końca. Wybitą ośkę dokładnie oczyszczamy papierem ściernym. Czyścimy również tulejkę w której kręci się ośka. Następnie wszystko smarujemy (nie żałując smaru) i składamy w odwrotnej kolejności.

Przy próbach działania wycieraczki nie zapomnijcie, że aby wycieraczka działała klapa musi być zamknięta. To tak dla informacji bo szkoda nerwów Wink

Życzę udanego dłubania.

Tomek Rybski „Ryba”

Your rating: Brak Average: 4.7 (6 votes)