Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Kolumny MacPhersona w Mk1 - demontaż / rozbiórka /składanie [yaboll]

czyli po ludzku Smile - wymiana amortyzatorów/sprężyn/poduszek przedniego zawieszenia.

Wymagane narzędzia:
-podnośnik, podstawki
-klucze nasadowe: 15,17 (wskazana długa nasadka),19
-klucz imbusowy 6
-ściskacze do sprężyn
-młotek

Środki chemiczne:
-WD-40 lub inny penetrator
-smar do łożysk
-smar miedziowy

Pracę zaczynamy od poluzowania (po uprzednim spryskaniu środkiem penetrującym) dwóch śrub, mocujących poduszkę kolumny do nadwozia:

Następnie podnosimy przód auta i ustawiamy na podstawkach. Zdejmujemy koła.
I odkręcamy dwie śruby, mocujące amortyzator do zwrotnicy - także i i w tym przypadku używamy Wd-40:

Wykręcamy do końca górne śruby mocujące kolumnę, zdejmujemy kapturek plastikowy z gumy:

Wybijamy dolne śruby i całość ładnie wychodzi:

Umiejętnie manewrując kolumną i zwrotnicą, wyjmujemy ją z auta:

Całość już poza autem, czeka na rozbiórkę Smile :

Pierwszy krok do rozbiórki kolumny - luzujemy nakrętkę trzpienia amorka, kontrując kluczem imbusowym:

Ściskamy sprężynę, naprzemiennie dokręcając śruby ściskaczy:

I odkręcamy do końca nakrętkę trzpienia, zdejmujemy poduszkę oraz miskę sprężyny:

(UWAGA ! Na powyższym zdjęciu widać tulejkę, wchodzącą w łożysko amora - przy montażu smarujemy ją obficie smarem)

Elementy kolumny - wymieniamy, co chcemy... a raczej, co musimy Sick :

I składamy - ściśniętą sprężynę kładziemy na miskę amora, zakładamy "gorę" (czyli górną miskę, poduchę, tulejkę i osłonę),
lekko przykręcamy nakrętkę trzpienia i stopniowo rozluźniamy ściskacze, uważając na ustawienie sprężyny na miskach, szczególnie na górnej misce:

Złożona kolumna, gotowa do montażu Laughing out loud :

Kolumnę montujemy na auto w kolejności odwrotnej do demontażu.
Nakrętkę trzpienia amortyzatora i obie śruby mocujące górną poduszkę dokręcamy do końca (najlepiej kluczem dynamometrycznym - wymagane momenty podane są na zdjęciach) na aucie stojącym na kołach.

Po wymianie amortyzatorów oraz poduszek koniecznie sprawdzić geometrię zawieszenia.

Your rating: Brak Average: 4.9 (16 votes)