Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Halogeny - montaż [KJO]

Witam szanowne zgromadzenie

Dzisiaj zajmiemy się poprawą bezpieczeństwa aktywnego w Punto czyli montażem halogenów

Część pierwsza - Destrukcja zderzaka

Potrzebne nam będą następujące narzędzia:

Wiertarka z cienkim wiertłem, nóż introligatorski oraz pilnik

jeśli ktoś ma dremela to może się nim posłużyć - będzie łatwiej

Na początku nawiercamy wiertłem dziurki wzdłuż wewnętrznej linii

następnie pomagając sobie nożem wycinamy zaślepkę

nigdy nie wyjdzie to idealnie równo wiec można wyrównać powierzchnie pilnikiem, Dobrze jest również zamazać krawędzie lakierem żeby stary lakier nie odłaził

Część druga - Okablowanie

Co nam będzie potrzebne:

- kilka metrów (tak koło 6, dokładnie nie liczyłem) kabla jednożyłowego 1,5mm
- klucz torx 6, kombinerki, śrubokręty
- szybkozłączki do rozgałęziania kabli w ilości 5 sztuk
- przekaźnik 5 pinowy - całkowicie uniwersalny można dostać go wszędzie
- złączki do przekaźnika w ilości 4 sztuki
- bezpiecznik 15A wraz z obudową i złączkami
- listwa przełącznikowa
- halogeny sztuk 2
- wtyczki do halogenów
- dwie złączki do masy i do klem akumulatora
- konektorki do wtyczki listwy przełącznikowej sztuk 3, nr fiatowski poniżej

i to chyba tyle

Tak wyglądają konektorki listwy przełącznikowej :

Nr ASO: Nie ma znaczenia który bo oba pasują

Klucz torx:

Zaczynamy od rozebrania konsoli:

W tym celu odkręcamy 3 śrubki zaznaczone na zdjęciu :

kiedy dolna część już jest odkręcona możemy zająć się górną

Następnie wyjmujemy odłączamy i wyjmujemy starą listwę.
Możemy teraz zająć się położeniem wiązki

Pierwszym kablem jest + z akumulatora,

ciągniemy go wzdłuż błotnika i potem do środka przez otwór na kable do bocznego kierunkowskazu, jest łatwo dostępny i znajduje się zaraz pod dywanikiem. jego koniec umieszczamy w centralce wyposażenia dodatkowego która znajduje się w schowku pasażera. Następnie wpinamy w ten kabel bezpiecznik 15A i podłączamy go do przekaźnika do nóżki która ma numer 30 (każdy przekaźnik jest opisany w taki sam sposób)

Analogicznie ciągniemy kabel, który będzie zasilał nasze halogeny, Zacząć go ciągnąć od prawego halogenu i rozgałęzić za pomocą szybkozłączki przy lewym halogenie. Następne rozgałęzienie konieczne będzie przy listwie przełącznikowej, koniec kabla podłączamy do przekaźnika pinem nr 87a

Przy lewym kierunkowskazie puszczamy kabel zasilający halogeny w dół do zderzaka:

Następnie potrzebujemy kabel sygnałowy. Najłatwiej podkraść się do oświetlenia zapalniczki, próbując wpiąć się do podświetlenia pokręteł nawiewów można łatwo połamać mocowania żarówek (mi się to udało) Jak widać na zdjęciu interesuje nas kabel Czarno-żółty:

Kabel ten następnie rozgałęziamy przy listwie włącznikowej i podłączamy w schowku do przekaźnika do pinu nr. 85

Zostaje nam już tylko przeciągnięcie kabla od pinu nr. 86 do listwy włącznikowej.

Następną czynnością będzie podłączenie tego do naszej nowej listwy

Tak wygląda wtyczka:

Oznaczenie kabelków: (zielonych)

Nr1 - kabel sygnałowy (czyli ten który idzie od świetlenia zapalniczki
Nr2 - zasilanie halogenów (z pinu 87a)
Nr3 - włącznik ( Pin 86 )

Tak wygląda przekaźnik:

Z kabelkologii stosowanej zostaje nam tylko podłączyć masę bezpośrednio do halogenów, ja wykorzystałem do tego mocowanie komputera pokładowego. Kabel przechodzi koło prawego kierunkowskazu i potem bezpośrednio do halogenów (rozgałęziony przy prawym halogenie, koniec przy lewym)

Tak wyglądają wtyczki niezbędne do podłączenia świateł do wiązki

Numerek wg Eper'a:

Aby sobie ułatwić montaż można zdjąć koło i zastosować "Patent Puntiego" czyli podciągnąć nadkole za pomocą druta

Robota na 5 minut a jaki efekt Smile

Pozdrawiam KJO

Podziękowania dla PunTomas'a za pomoc w rozgryzieniu schematów Smile

Your rating: Brak Average: 4.1 (14 votes)