Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Wentylator chłodnicy w mk1 - wymiana na polonezowski [WhiteFunk]

Co będzie potrzebne:

- wentylator od poloneza (żółty, oparty na 3 łapach)
- klucz 8, 10
- wiertło 6
- Śruby 6 o długości około 4 cm (3 sztuki + nakrętki 3 sztuki + podkładki 6 sztuk)
- taśma izolacyjna, nożyk i inne

No to bierzemy się do roboty.
Odkręcamy 4 śruby trzymające wiatrak przy chłodnicy i jedna od góry
(dostęp do niej jest od przodu samochody - u mnie dziurka była zaślepiona denkiem).
Do tego potrzebny był nam klucz 8. Odpinamy kabelki łączące wentylator z zasilaniem i termostatem.
Teraz wyciągamy wszystko ostrożnie, żeby nie pourywać wszystkich wiszących przewodów.

Kolejność czynności będzie rozwiercenie nitów trzymających silnik i obudowę.
Bardzo ładnie pokazał to na zdjęciu CityMatic (robimy to małym wiertłem):

Gdy już to zrobimy, zdejmujemy wentylator i zostaje nam goła obudowa.
W miejscach, gdzie były nity (w obudowie) pozostały nam tulejki metalowe.
Pewnie są troszkę zanieczyszczone, wiec możemy je swobodnie wyjąć i zastąpić tymi od poloneza,
lub mogą zostać na miejscach Smile

Kolejną czynnością będzie odkręcenie wentylatora z poloneza od obudowy.

Do tego posłuży nam klucz 10 - odkręcamy i mamy go w ręku.
Następnie odcinamy wystające na ramionach śruby i ładnie pilnikiem wyrównujemy.
Następnie przypasowujemy go do obudowy oryginalnej z punciaka. Odznaczamy sobie flamastrem miejsca w których musimy wywiercić dziurki.
Wyjdą one mniej więcej w tych miejscach:

Wiercimy otwory wiertłem 6. Następnie przykładamy do obudowy i patrzymy czy jest równo Smile
Jeżeli tak to przykręcamy go kupionymi wcześniej śrubami. Ja zrobiłem tak:

Pamiętajmy o tulejkach, które są standardowo w obudowie, lub można je przełożyć z obudowy z poloneza!!
Skręcamy wszystko do kupy i cieszymy się ślicznym nowym wiatrakiem Smile
Kolejną rzeczą będzie podłączenie go w samochodzie. Ja osobiście polecam kupienie nowego wiatraka (udało mi się dostać nówkę na allegro za 50 zł),
bo ma standardowe złącze, które idealnie pasuje do kostki oryginalnej w punto Smile

Jak się dowiedziałem, wiatrak musi zasysać powietrze z chłodnicy i dmuchać na silnik, więc trzeba będzie przeciąć kabelki i zamienić miejscami (najlepiej uciąć tak, żeby została kostka).
Poza tym i tak sa za długie, więc akurat dobrze się składa Smile Pamiętajmy o porządnej izolacji!!

Następnie idziemy do samochodu i mocujemy wszystko w odwrotnej kolejności...
No i gotowe!! Cieszymy się nowym, cichym i nie wibrującym wiatrakiem
(dużo trwalszym i łatwiejszym w obsłudze) Smile

W tym miejscy chciałem też podziękować za cenne rady koledze CityMatic'owi,
bez którego nie dałbym rady Wink

Łączny koszt to około 55 zł, wiec w porównaniu do 150 zł za wiatrak od punto są to grosze Smile

Pozdrawiam i życzę miłego dłubania!

WhiteFunk

Your rating: Brak Average: 4.3 (7 votes)