Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Zawór wolnych obrotów w FIRE 8V - czyszczenie [Yaboll]

jako że wiele osób pyta,to zamieszczam mini-FRkę :

Zawór wolnych obrotów bocznikuje przepustnicę, pozwalając powietrzu ją ominąć,
gdy jest ona zamknięta i utrzymać bieg jałowy silnika.
Kanał bocznikujący ma zmienny przelot,regulowany grzybkiem, napędzanym silnikiem krokowym,
który otrzymuje polecenia ze sterownika silnika i reguluje prędkość obrotowa biegu jałowego,
w zależności od warunków pracy silnika.
Najczęściej ulega on zabrudzeniu "syfem" z odmy i skutkiem są
"szalejące" wolne obroty, najczęściej za niskie...

Silnik krokowy to ta beczułka na pierwszym planie :

Trzeba odłączyć od niej wtyczkę (na zdjęciu jej nie widać - zdjęty jest cały kolektor ssący),i odkręcić dwie śruby,mocujące ją do przepustnicy...śruby M4,fabrycznie z łbem Torx 20:

,więc niezbędny jest odpowiedni klucz (odradzam narzędzia typu Topex czy inne Toya - można zniszczyć łeb śruby !):

Polecam wymienić śruby Torx na zwykłe M4 z łbem sześciokątnym

Po odkręceniu śrubek wyjmujemy silnik krokowy z gniazda...

Czyścimy grzybek benzyną ekstrakcyjną, a potem zabieramy się za gniazdo zaworu:

- bierzemy kawałek szmatki,nawijamy na jakiś pręcik,nasączamy benzyną,i myjemy środek do czysta...
Warto po czyszczeniu przedmuchać kanał sprężonym powietrzem

Potem składamy wszystko w kolejności odwrotnej, podpinamy wtyczkę i cieszymy się prawidłowym zachowaniem silnika na biegu jałowym...

Jeśli po wykonaniu czyszczenia silnik nadal zachowywał by się nieprawidłowo na wolnych obrotach (wystąpiło by np.falowanie obrotów),to koniecznie należy odłączyć ujemny zacisk akumulatora na około 30 minut,celem resetu autoadaptacji sterownika.
Po uruchomieniu silnika po resecie i wstępnym rozgrzaniu jednostki, należy na postoju wcisnąć kilka razy (4-5 razy) pedał gazu "do deski" i podkręcić silnik pod 6000 rpm, a następnie odczekać na biegu jałowym do załączenia się wentylatora chłodnicy.
Zabieg ten pomoże w szybkiej ponownej adaptacji się sterownika silnika do nowych warunków pracy,a w szczególności do zmienionej po czyszczeniu charakterystyki dawkowania dodatkowego powietrza biegu jałowego.

Your rating: Brak Average: 4.1 (8 votes)