Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Zegary w mk1 - wymiana zegarów z wersji S na SX diesel [szastan]

Cała operacja jest niemalże analogiczna do tej w wersji benzynowej.

Wszystkie materiały zostały wskazane w manualu do benzyniaka, więc nie będę się powtarzać i przejdę od razu do sedna Smile

Odkręcamy stare zegary.

Teraz musimy zanurkować pod maskę i chwilkę tam pogrzebać Smile

To, czego potrzebujemy, to komputer od układu recyrkulacji spalin.

Znajduje się on zaraz na lewo od akumulatora, na prawo od bloku silnika,

Także nie sposób go nie zlokalizować:) U mnie od razu było widać jego srebrnawe żebrowanie,

aczkolwiek u Ciebie może on być zasłonięty blaszką. Zdejmujemy kompa, trzyma się na dwóch nakrętkach 10'tkach.

Wyjmujemy wtyczkę i naszym oczom ukazuje się taki oto widok

Jak widać, do pierwszego pinu (na tym zdjęciu od lewej strony), niebieskiego, musimy podłączyć kabelek,

który pociągniemy do obrotomierza. Jak już go podłączymy, możemy kompa złożyć, przykręcić, nie będzie więcej potrzebny Smile

Kabelek możemy (wg mnie najłatwiej) pociągnąć do kabiny przy wiązce idącej obok serwo hamulca

Tak jak w wersji benzynowej, musimy drugi koniec kabla podłączyć pod pierwszy od prawej pin (patrząc na zegary od tyłu),

w złączu C (dolne, lewe)

Ja tego kabla nie lutowałem z pinem na zegarach żeby ich nie niszczyć,

zwyczajnie zrobiłem supełek na kablu i się trzyma Smile

Kolejna rzecz to uruchomienie wskaźnika temperatury.

Musimy kupić czujnik rezystencyjny. Ja go kupiłem w firmie Magnetti Marelli, za 11,82 PLN brutto.

Czujnik znajduje się z przodu bloku silnika, prawie na wysokości świec żarowych.

Nie powinno być problemu z jego zlokalizowaniem, odchodzi od niego JEDEN przewód.

Tak to wygląda po zamontowaniu odpowiedniego czujnika

Oczywiście podczas odkręcania czujnika wyleci trochę płynu chłodzącego, u mnie był on dość świeży,

także podstawiłem pod samochodem miskę do której mi ta część zleciała. Potem wystarczy przepuścić przez sitko,

mamy odzyskany płyn do chłodnicy Smile

Pozostało nam jedynie podpiąć, przykręcić nowe zegary i uruchomić silnik Smile

W razie jakichkolwiek pytań, zapraszam na priv na Autokąciku.

PS. Oczywiście pamiętamy aby kupić zegary do Diesla, tj. z obrotkiem wyskalowanym do 6000 RPM >Smile

Pozdrawiam

Your rating: Brak Average: 4 (1 vote)