Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Zegary w mk1 - wymiana tarcz, montaż chromowanych obwódek [Karax]

A więc zaczynamy.
Na początku najprostsza czynność, a mianowicie wymontowanie zestawu wskaźników. Jest on przykręcony dwoma śrubami, do odkręcenia których potrzebujemy klucz sześciokątny - mnie akurat posłużył taki, który otrzymałem w zestawie do samodzielnego złożenia biurka Big smile

Po odkręceniu zestawu należy go lekko wysunąć, możemy czuć pewien opór ponieważ musi zostać rozłączona linka od prędkościomierza.
Następnie odczepiamy 4 kostki oznaczając je w jakiś sposób (miejsce podłączenia kostek na foto poniżej). Ukażą nam się zegary jak na foto poniżej:

Tył tych zegarów wygląda tak:

Widać tu 4 miejsca podłączenia kostek, o których wspominałem wcześniej.

Kolejną rzeczą będzie rozdzielenie plastikowej szybki od samych wskaźników. W tym celu należy podważyć jakimś śrubokrętem 3 zaczepy na górze obudowy i 4 na jej spodzie. Lepiej zacząć od skrajnych górnych, bo schodzą z największym oporem.
Jak już to rozdzielimy otrzymamy coś takiego:

Teraz zdejmujemy czarny przedni panel. Są do niego zamocowane wycięte kontrolki więc jeśli będziemy je zmieniać na ten sam kolor co tarcze, to je zamieniamy od razu. Zdjęty przedni panel wygląda tak:

Jeśli mamy chrom-obwódki zabieramy się za montaż - dzięki koledze MARCINO są one przygotowane tak, że wystarczy tylko odlepić pasek zabezpieczający taśmę dwustronną i przykleić w odpowiednim miejscu.

Żeby wymienić tarcze niestety konieczne jest zdjęcie wskazówek. W tym celu należy najpierw wyjąć bolce podtrzymujące wskazówki w dolnych pozycjach i dokładnie zapisać/zapamiętać/sfotografować pozycję spoczynku każdej ze wskazówek. Unikniecie w ten sposób kilkukrotnego zdejmowania i zakładania zestawu, w celu poprawnego ustawienia wskazówek, co w moim przypadku niestety było konieczne. Najlepiej najpierw zdejmować czarne nakładki na osie wskazówek, a dopiero potem same wskazówki. Mogą dość ciężko schodzić, u mnie nie obyło się bez podważenia śrubokrętem. Ważna uwaga: wskazówki obrotmierza i prędkościomierza dodatkowo mają małe przeciwwagi, na które musimy uważać żeby ich nie zgubić. Po zdjęciu wskazówek wygląda to tak:

Tarcze od obrotomierza i temperatury/paliwa są przyklejone, ale dość łatwo odchodzą od plastiku, po którym rozchodzi się podświetlanie. Tarcza prędkościomierza jest przykręcona dwoma śrubkami wraz z plastikiem na którym spoczywa. Całość wygląda tak:

Po założeniu nowych tarcz postępujemy w kolejności odwrotnej do opisanej. Należy jak najdokładniej ustawić wskazówki w pozycjach zapisanych/zapamiętanych/sfotografowanych wcześniej.
Dla paliwa maksymalne wychylenie przy napełnionym pod korek zbiorniku to dosłownie odrobina ponad pozycję maksymalną.
Obroty przy ciepłym silniku powinny na biegu jałowym wynosić ~800-850.
Temperatura powinna w momencie włączenia się wentylatora na chłodnicy wynosić połowę skali.
Co do prędkości to można sprawdzić, albo G-Techem lub innym cudem, albo przy pomocy kogoś w drugim aucie.

U mnie całość po zmontowaniu wygląda tak:

Ten manual był sponsorowany przez HP, Wedel, ChioChips i Guiness Laughing out loud
Wszelkie uwagi proszę kierować na

Your rating: Brak Average: 5 (3 votes)