Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Chłodnica - wymiana [czterykolal]

Ponieważ stara chłodnica zaczęła MOCNO przeciekać, zostałem zmuszony do wymiany.
Koszt chłodnicy do 1.2 75: 190zł, kupiona na allegro od sprzedawcy Baloo7.
Niestety FRka jest okrojona gdyż śnieg i deszcz uniemożliwiły robienie zdjęć w czasie wymiany.

Elementy potrzebne do wymiany:
* Nowa chłodnica
* 2x Opaska zaciskowa 25-40
* Klucz 8
* Duży klucz (29?) do odkręcenia włącznika wentylatora temperatury
* Miska
* Płyn do chłodnicy.
* Śrubokręt + kombinerki do ściągania / zakładania opasek.

1.Wymianę zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodzenia:
a) podkładamy miskę pod wylot płynu z chłodnicy.
b) odkręcamy opaskę na wężu.
c) ściągamy wąż (uwaga poleci mocno)
d) odkręcamy odpowietrzniki na chłodnicy i nagrzewnicy.

2. Usuwamy opaskę z wlotu płynu do chłodnicy i ściągamy przewód

3. Odpinamy wtyczkę zasilania układu wentylatora

4.Odkręcamy wentylator razem z jego mocowaniem
a) cztery wkręt (klucz Cool mocujące osłonę wentylatora do chłodnicy:

b) odkręcamy główny wkręt mocujący chłodnicę do karoserii

c) Wyciągamy wentylator z jego mocowaniem

5.Odchylamy chłodnicę i odkręcamy przednią osłonę
NIESTETY TUTAJ BRAK ZDJĘCIA. JEŻELI KTOŚ POSIADA ODPOWIEDNIE. PROSZĘ O KONTAKT . UZUPEŁNIĘ

Do zbiornika wyrównawczego, od strony zderzaka jest przykręcona osłona plastikowa. Zapobiega ona omijaniu przez powietrze chłodnicy.
Żeby wyciągnąć chłodnicę trzeba ją odkręcić. Jest przykręcona na 3 wkręty (także klucz Cool ; 1 wkręt u góry i 2 wkręty na dole.

6.Wyciągamy chłodnicę.
Od dołu chłodnica nie jest przekręcana tylko wchodzi w karoserię dwoma bolcami na których są umieszczone amortyzujące gumy:

7.Robimy przekładkę elementów ze starej chłodnicy:
-włącznik wentylatora
-gumowe elementy zakładane na bolce mocujące chłodnicę
-korek wlewu płynu do chłodnicy.
Warto też zachować korek odpowietrznika chłodnicy; mało miejsca zajmuje a może się przydać.

8.Wkładamy nową chłodnicę.

9.Przykręcamy przednią osłonę.

10.Przykręcamy wentylator.

11. Przykręcamy chłodnicę do karoserii.

12. Podłączamy przewód do włącznika wentylatora i wtyczkę zasilania układu wentylatora.

13.Zakładamy węże dopływu i odpływu wody z chłodnicy.

14.Zalewamy i odpowietrzamy układ:
a) odkręcamy oba odpowietrzniki.

b) zalewamy zbiornik wyrównawczy do poziomu max.

c) odpalamy na chwilę silnik, przygazowujemy do 2-3 tyś obrotów

d) uzupełniamy zbiornik do maxa.

e) odpalamy silnik i czekamy aż się zagrzeje (termostat musi puścić płyn na chłodnicę), znowu przygazowujemy.

f) na gorącym silniku ostrożnie odkręcamy odpowietrzniki. Jeżeli jest powietrze to będzie lekko bulgotać. Jeżeli nie ma to powinien powoli kapać płyn. Zamykamy odpowietrzniki.

Właściwie na tym się kończą nasze możliwości, układ powinien do końca odpowietrzyć się sam. Dlatego należy kontrolować poziom płynu przez kilka kolejnych dni
po wymianie i starać się go uzupełniać do poziomu MAX (nie więcej). Ważne: płyn dolewać na zimnym silniku (gdy nie mamy już ciśnienia w układzie chłodzenia).
Najprostsze sprawdzenie czy układ nie jest już zapowietrzony: ciepły silnik pracuje na biegu jałowym,
włączamy ogrzewanie i powinno lecieć cały czas ciepłe powietrze. Jeżeli leci zimne tzn że układ jest jeszcze zapowietrzony.

Your rating: Brak Average: 4.6 (28 votes)