Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Model 176 - czyli mk1

Schowek na okulary - montaż [Yaboll]

4.9
Your rating: Brak Average: 4.9 (10 votes)

eferka z serii "dla opornych"
Potrzebne materiały:
-etui na okulary od Opla Corsy/Vectry C (26,10 PLN w ASO Opla):

[center][img]/sites/default/files/img/manual/66/schowek_olkular_

Pompa wody w mk1 - wymiana w dieslu [SZCZURS]

0
Your rating: Brak

Witam moi mili.

Dzisiejszy odcinek programu zrób to sam poświęcimy będzie pompie wody a dokładniej jej wymianie.
Samochód jaki nam posłuży do instruktażu to fiat Punto 1,7 TD 96r 71KM piknty, grafitowy, i w ogóle.... w skrócie: mój.
Trzeba kupić pompę a to koszt rzędu 150zł w górę.
Ja mam używaną w doskonałym stanie i mam zamiar ją użyć jako organ dawcy.

Wykaz kluczy i narzędzi:

  1. Klucze:
    1. zwykłe i nasadowe + przedłużka (ok15cm)
      • 10
      • 13
      • 17
    2. Ampulowy (rozmiar-6 w miarę długa)
    3. Klucz do kół
  2. Śrubokręty(długie i krótkie)
    1. krzyżakowy
    2. płaskie
  3. papier ścierny
  4. Coś do odtłuszczenia przed położeniem silikonu (ja mam zwykły rozpuszczalnik)
  5. Silikon wysokotemperaturowy
  6. Komplet uszczelek czyli szt.2 (lub tak jak w moim przypadku trzeba sobie samemu radzić czyli w miarę gruby karton, skalpel i wycinamy własną uszczelkę)
    Dla tych co się nie chcą bawić radzę zamówić w ASO 3-4tygodnie przed zabawą bo tyle trwa ściąganie a w Polsce na dzień 16.06.07 nie ma.
  7. Podnośnik/lewarek

No to siup

Regulacja dawki paliwa w dieslu w mk1 [SZCZURS]

4
Your rating: Brak Average: 4 (3 votes)

Witam moi drodzy.
Jako, że obiecałem jednemu jak zwiększyć dynamikę naszych klekotów podam Ci jak i całej reszcie dieslowców krótki manualik. Modyfikacja ta polega na podkręceniu dawki paliwa na pompie wtryskowej a co za tym idzie lepszymi osiągami zarówno w niskim i wysokim zakresie obrotów ( wcześniej turbo będzie osiągało swoje maksymalne ciśnienie czyli ok 0.8-0.9bar). Wiadomo nie ma nic za darmo może się zwiększyć spalanie i zadymienie ale to zależy tylko i wyłącznie od tego jak bardzo chcemy aby nasz silnik zyskał na mocy. Mi po 6godzinach strojenia udało się osiągnąć złoty środek
Do rzeczy
Organ którym weźmiemy dziś pod lupę to pompa wtryskowa która zaznaczona jest z żółtym kółku

Sonda lambda - adaptacja uniwersalnej sondy [yaboll]

4.57143
Your rating: Brak Average: 4.6 (7 votes)

jak powszechnie wiadomo,uniwersalne sondy lambda,sprzedawane m.in. na Allegro,mają wyprowadzone bardzo krótkie przewody,stanowczo za krótkie do zastosowania w Punto Mk1.
A przewodów tych nie powinno się lutować - tak twierdzą fachowcy zarówno z firmy NTK,jak i z firmy Bosch.
Na szczęście,istnieje prosty sposób na adaptację takiej sondy do Punto.
Trzeba po prostu z kabla od starej sondy wykonać przedłużacz
Gniazdo od strony samochodu już na nim mamy,zatem potrzebujemy jeszcze jedno takie samo gniazdo (hermetyczne G 1,5/4) i wtyczkę W 1,5/4 (koszt około 7 PLN/szt,w komplecie z pinami).
Zaciskamy starannie piny wtyczki na starym kablu od sondy:

Spryskiwacz w mk1 - naprawa [P1Daro]

3.4
Your rating: Brak Average: 3.4 (5 votes)

Objawy słychać prace silniczka ale nie widać rezultatu słabo psika lub wcale powód zaworek (rys 2 pole czerwone)
zapiekl się lub tak jak w moim przypadku gumowy korek który się tam przesuwa pod wpływem rożnych płynów, starości rozciągnął się i blokował dostęp do wyjścia z pompki. Obudowa jest zgrzewana na ciepło ale jak się chce to można to naprawić i zaoszczędzić ok. 40 zł mi za wołano za nowy 65zł
Naprawa - rozcinamy np. blotkiem dookoła na głębokość 1,5 mm obudowę w miejscu zaznaczonym kolorem czerwonym na rys 1

Szyby boczne w mk1 - montaż domykacza szyb elektrycznych [Maxiu]

4.5
Your rating: Brak Average: 4.5 (2 votes)

Niezbędne materiały:
- moduł sterujący domykaniem szyb wraz z przewodami,
- wkrętaki płaskie i krze i typu torx, szczypce, obcęgi, nożyce, ostry nóż ewentualnie skalpel,
- taśma izolacyjna i dwustronna;
- konektory "żeńskie" i "męskie", szybkozłączki - wszystko w ilości 10 sztuk,
- wiertarka i lutownica. yżakowe, klucze imbusow
Zobrazowanie rozmieszczenia elementów mocujących boczek drzwi:

Schowek - montaż podświetlenia [yaboll]

2.4
Your rating: Brak Average: 2.4 (5 votes)

Potrzebne materiały:
-lampka oświetlenia bagażnika od Mk1 - koszt w ASO 30 PLN (nic tańszego raczej nie podpasi - szukałem w kilku motosklepach...)
- trochę cienkiego kabla
-koszulka termokurczliwa
-2 konektorki żeńskie
Potrzebne narzędzia:
-wyrzynarka bądź palnik gazowy+kombinerk+gwóźdź
-pilnik
-wkrętak płaski
Najpierw otwieramy schowek ,i za pomocą wkrętaka podważamy zaślepkę na "suficie" schowka,po prawej stronie...
To juz schowej ze zdjętą zaślepką:

Rozrusznik - wymiana [Frogulus]

4.8125
Your rating: Brak Average: 4.8 (16 votes)

Oto opis mojej walki z charczącym rozrusznikiem:
Najpierw podniosłem prawą stronę samochodu. Miałem do dyspozycji dwa niskie kołki i dwa podnośniki. Starczyło:

Szyby boczne w mk1 - naprawa mechnizmu opuszczania szyby [Tedix]

5
Your rating: Brak Average: 5 (8 votes)

Kilka tygodni temu chciałem otworzyć szybę w tylnych prawych drzwiach. Nagle coś strzyknęło i pękło. Okazało się, że pękła stalowa linka mechanizmu (stalowa. jak to możliwe? Nie wiem). Postanowiłem ją wymienić. Na giełdzie samochodowej okazało się, że linki się nie da wymienić i trzeba wymienić cały mechanizm. Zakupiłem więc taki używany, ale w pełni sprawny i w bardzo dobrym stanie za całe 40 zł i przystąpiłem do wymiany (na parkingu pod blokiem Laughing. Powinienem wtedy być w Grzybku, ale nie mogłem pojechać.
A o to relacja z mojej pracy:

Rozrusznik - remont [yaboll]

4.70588
Your rating: Brak Average: 4.7 (17 votes)

czyli wymiana bendiksa, tulejki przedniej i czyszczenie

Potrzebne narzędzia:
-klucze 8,10,13 płaskie i nasadowe
-mały młotek
-porządny średni wkrętak krzyżakowy
-wkrętak płaski
-szczypce uniwersalne

Chemia:
-WD-40 lub inny penetrator
-benzyna ekstrakcyjna
-smar do łożysk

Części:
-tulejki rozrusznika do Fiata 126p - sprzedawane w zestawach (dwie tulejki i wybijak) - 3,50 PLN / zestaw

-bendiks - w przypadku Mk1 numer katalogowy fiatowski to 9945556,numer wg Magneti-Marelli 85540971,a numer rozrusznika MM w Mk1 1.2 MPI '95 to 63223200.
Koszt polskiego zamiennika - 38 PLN.

Bendiks ten (9945556) pasuje katalogowo do wszystkich benzynowych silników Mk1 z rozrusznikami MM - także do 1.6 i GT'ka także do rozruszników MM w Mk2 i Wytrzeszczu 1.2 16V
----------------------------

Subskrybuje zawartość