Nadchodzące wydarzenia:

W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń.

Nowi użytkownicy

Opinie byłego właściciela Punto GT - [BAJER]

Czesć !!!

Witam wszystkich posiadaczy Punciaków i tych szybkich i tych nieco wolniejszych. Kiedyś byłem szczęśliwym posiadaczem Punta w wersji GT. W ogóle muszę powiedzieć że jest to świetne auto. Radość z jazdy zapewniona w 100%. Wygląda jak zwykłe Punto ale jak mu się przyjrzeć, "COŚ" w sobie ma. To bardzo nie pozorne auto, dlatego łatwo o naiwnego, utwierdzonego w przekonaniu o wyższości swojego auta.

To auto najlepiej czuje się w mieście, chociaż z drogą szybkiego ruchu też sobie nieźle radzi, 200km/h to żaden problem. Jeden minus to zawieszenie przystosowane bardziej do warunków miejskich, dość miękkie, do szaleństw po autostradzie powinno być twardsze (za bardzo przechyla się na szybkich łukach).

Komfort.
Tu wysoki poziom. Miejsca z przodu aż nadto, z tyłu wystarczająco. Bagażnik mógłby być większy, wózek i skrzynia basowa razem się nie zmieszczą ale do codziennej eksploatacji znośny. Moje Punto było wyposażone w : wspomaganie kierownicy, ABS, elektryczne szyby i lusterka, regulacja wys.kierownicy i fotela, regulowana podpórka pod kręgosłup, podgrzewane lusterka, centralny zamek. Co prawda brakowało mu jeszcze szyberdachu (koniecznie elektryczny), klimatyzacji i dla bezpieczeństwa dwóch poduszek powietrznych (chociaż korzystać z nich nie chciałbym). Plastiki są przyjemne, w miarę dobrze spasowane, nie skrzypi, nie trzeszczy.

Osiągi.
Największy atut wersji GT. Od 0 do 100 w 7.9 sek. to już cos. Auto ma duże problemy z przyspieszaniem na śliskiej nawierzchni, przy mokrym asfalcie na III biegu zrywa przyczepność kół do nawierzchni(duży moment obrotowy -204Nm przy 3 tys./obr. i przedni napęd). Przy suchej nawierzchni ten problem znika całkowicie. Rewelacyjna natomiast jest elastyczność, pod warunkiem utrzymywania obrotów nie niżej niż 2500. Poniżej bardzo mułowaty. Mój rekord to 215 km/h.

Koszty.
No cóż. Co tu dużo mówić. Zużycie paliwa w granicach 12l to norma. Ciężko zejść poniżej 10l (przynajmniej dla mnie). Mój kolejny "rekord" to 16,5l/100km. Ceny części zamiennych zależą od tego, czy dana część jest taka sama do wszystkich Punt, czy jest przeznaczona tylko do GT-teka. Np.: tylna belka (zmora Punto) kosztowała w serwisie 575 z? + dodatkowe tuleje 90 zł, czyli tak samo jak do modelu 55 czy 75. Za to klocki hamulcowe do GT kosztują 256 zł a do "spokojnych" wersji ok. 65 zł. Do tego dochodzi konieczność stosowania olejów syntetycznych do silnika (4l ok. 130 z?), no i częstsza wymiana opon ,szczególnie przednich. Ubezpieczenie OC za 1.4 nie kosztuje wiele. AC wiadomo - od wartości auta

Mimo paru niedogodności bardzo chwaliłem sobie te auto. Jak na razie (43 tys.km) nie zepsuło się nic poważnego oprócz sławetnej belki. Może trochę wysokie koszty utrzymania ale za to miałem jeszcze większe osiągi i frajdą z jazdy.

Pozdrowienia.

BAJER

Kontakt z Krystianem Bauerem (BAJER):
e-mail:

A teraz parę słów ode mnie. Auto Krystiana wyglądało tak (na zlocie 11 XI 98 w W-wie):

Tu spokojnie odpoczywa po przebytej drodze z Gdyni do W-wy.

A tu wręcz przeciwnie.